• شنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401061209094
  • خبرنگار : 50038

دهمین رقابت دلنشین خوشه‌های زرین در شهر جهانی انگور

دهمین رقابت دلنشین خوشه‌های زرین در شهر جهانی انگور

ایسنا/همدان مدیرعامل شرکت تعاونی پیمانگستر ملایر از برگزاری دهمین جشنواره ملی "خوشه برتر" در روزهای ۱۶ و ۱۷ شهریورماه و ۱۵ مهرماه با حضور مسئولان کشوری، استانی و باغداران و کشاورزان برتر اقصی نقاط کشور در ملایر خبر داد.

اکبر رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با توجه به اینکه تا پنجم مهر در ماه صفر قرار داریم، این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود؛ بخش نخست مسابقه خوشه برتر تا قبل از شروع برداشت در شانزدهم و هفدهم شهریورماه و شامل مراحل تحویل خوشه و داوری است و محله دوم اعلام نتایج در ۱۵ مهر ماه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از ۱۰ سال جشنواره ملی "خوشه برتر" جای خودش باز کرده و برای فعالان این حوزه شناخته شده است، گفت: امسال دهیار و شورای اسلامی روستای جوزان از برگزاری این جشنواره استقبال کردند و بنا شد جشنواره در روستای جوزان به عنوان سایت ثبت جهانی انگور در جیاس (نظام‌های میراث کشاورزی مهم جهانی) است، برگزار شود.

رحیمی  با اشاره به اینکه در این راستا هنوز حرکت عملی خاصی اتفاق نیفتاده و جشن ثبت جهانی برگزار نشده بنابراین درصدد بودیم این جشنواره در روستای جوزان برگزار شود، خاطرنشان کرد: امسال دهمین جشنوراه ملی خوشه برتر توسط شرکت تعاونی پیمان گستر و با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی ملایر، دهیاری و شورای اسلامی روستای جوزان برگزار می شود.

وی بیان کرد: شرایط شرکت در مسابقه شامل ارائه دو خوشه بی دانه سفید به همراه چوب بالای خوشه در روز برگزاری مسابقه است، ملاک های داوری نیز شامل سلامت، شیرینی، درصد قند و وزن خوشه، رسیدگی و رنگ خوشه و درشت و یکنواختی حبه هاست.

مدیرعامل شرکت تعاونی پیمان گستر ملایر افزود: بخش اول مسابقه شامل دو روز است؛ روز نخست ۱۶ شهریور در روستای جوزان با هدف اینکه فصل کار است و باغداران بتوانند خوشه های خود را در مسابقه شرکت دهند، برگزار می شود، بخش دوم نیز ۱۷ شهریور در مرکز جهاد کشاورزی حومه، واقع در میدان انقلاب برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه بحث داوری، اهدای جوایز امسال و همچنین اهدای جوایز سال قبل که به علت شیوع کرونا برگزار نشد، پانزدهم مهرماه انجام می شود، اظهارکرد: در سفر هیأت دولت به استان همدان و حضور وزیر جهاد کشاورزی در ملایر، از وزیر دعوت کردیم تا به عنوان میهمان ویژه در جشنواره خوشه برتر حضور داشته باشد.

رحیمی از حضور احد آزادیخواه عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و هادی بیگی نژاد دیگر نماینده مردم ملایر و انجام نامه ‌نگاری‌های لازم در این زمینه خبر داد و گفت: امیدواریم با همکاری مسئولین و اصحاب رسانه امسال شاهد برگزاری جشنواره ای قوی تر از سال های گذشته باشیم و بتوانیم بیش از گذشته فعالیت باغداران نمونه "شهر جهانی انگور" را به گوش مسئولین در اقصی نقاط ایران برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha