• یکشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401061310257
  • منبع : نمایندگی گیلان

کاهش مصرف مرغ در گیلان

کاهش مصرف مرغ در گیلان

ایسنا/گیلان رییس اتحادیه مرغداران گیلان با بیان اینکه گیلان یکی از استان های قطب تولید مرغ در کشور است و علاوه بر نیاز استان مرغ مازاد به دیگر استان های کشور نیز صادر می شود، افزود: در مجموع فروش مرغ کم شده است و تدوام این امر به مرغداران ضرر می زند.

فرهاد گیاهی در گفت و گو با ایسنا از کاهش مصرف مرغ در گیلان خبر داد و گفت: در تولید مرغ مشکلی نداریم و به میزان کافی در استان مرغ وجود دارد اما استقبال خرید مردم از مرغ کم شده است.

وی با بیان اینکه گیلان یکی از استان های قطب تولید مرغ در کشور است و علاوه بر نیاز استان مرغ مازاد به دیگر استان های کشور نیز صادر می شود، افزود: در مجموع فروش مرغ کم شده است و تداوم این امر به مرغداران ضرر می زند.

گیاهی، قیمت کنونی مرغ را یکی از دلایل کاهش استقبال مردم از خرید عنوان کرد و ادامه داد: علیرغم اینکه مسافران زیادی هم وارد استان شدند اما به دلیل افزایش گرایش مسافران به غذاهای گیاهی محلی گیلان میزان خرید مرغ مسافران نیز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم از میزان جوجه ریزی کم نشود زیرا ممکن است بعد از پایان ماه صفر و شروع جشن های عروسی دوباره نیاز مرغ در استان افزایش پیدا کند.

مدیر اتحادیه مرغداران گیلان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده تولید مرغ برای مرغداران بالا است، اضافه کرد: فروش مرغ های منجمد در فروشگاه ها موجب می شود که مرغداران با مشکل مواجه شوند.

وی افزود: دولت باید تمهیداتی بیاندیشد تا هزینه های جاری تولید مرغ بیش از این افزایش پیدا نکند و مرغداران متضرر نشوند.

گیاهی با اشاره به اینکه عرضه و تقاضا می تواند تعادل بازار مرغ را ایجاد کند، اظهار کرد: باید با قیمت منصفانه مرغ به گونه ای عمل کنیم که هم تولید کننده و هم مصرف کننده از خرید و فروش مرغ متضرر نشوند.

مدیر اتحادیه مرغداران گیلان گفت: در حال حاضر هر کیلو مرغ به طور میانگین ۵۹ هزار تومان به فروش می رسد و قیمت تمام شده تولید هر یک کیلوگرم مرغ برای مرغداران بیش از  ۴۰ هزار تومان است.     

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha