• یکشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401061310450
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

تصاویر مراسم تشییع پیکر استاد سید قادر لاهوتی

تصاویر مراسم تشییع پیکر استاد سید قادر لاهوتی

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر استاد فرهیخته دکتر سید قادر لاهوتی، عصر یکشنبه ـ سیزده شهریور ماه ۱۴۰۱ـ با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

بعد از مراسم تشییع و اقامه نماز میت، در میدان مرکزی شهر دهدشت پیکر استاد سید قادر لاهوتی در قبرستان جدید شهر دهدشت به خاک سپرده شد.

حضرت آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری بر پیکر این استاد علم و ادبیات فارسی و چهره شاخص سیاسی نماز میت را اقامه کرد.

آیت الله ملک حسینی در سخنانی با برشمردن برخی از ویژگی‌های اخلاقی مرحوم دکتر سید قادر لاهوتی از او به عنوان معلمی متعهد و با اخلاق یاد کرد و گفت: وقتی زنده اید، کاری کنید که همچون این استاد دانشگاه، مردم برای شما گریه کنند.این مرحوم به خوش اخلاقی، تلاشگر در عرصه علم و ادب توصیف کردند

وی به دو ویژگی مرحوم لاهوتی اشاره کرد و افزود: او به شهادت نزدیکانش به امیر المومنین عشق می ورزید یعنی دریافته بود که انسان خوب یا بد به امیرالمونین نیاز پیدا می کند پس باید در این دنیا رابطه عقلانی و احساسی یعنی عقل و عشق را با امیرالمومنین حل کرد . هم عقل و هم احساس را به امیرالمومنین سپرد . او می دانست که قیامت دنیای شفاعت است و هیچکس بدون شفاعت به بهشت نمی رود و انشاالله جدش امیرالمونین از او شفاعت کند .دو ویژگی او به امیرالمومنین عشق می ورزید و به شفاعت در قیامت اعتقاد داشت و اهل نماز و خمس بود.

ملک حسینی با اشاره با واقعه عاشورا تصریح کرد: مصاف عاشورا ، مصاف انسان های برجسته با انسان های پست است . وقتی انسانی می میرد برای مومن به منزله عبور از زندان و رسیدن به آزادی و بهشت لذت های اوست اما مرگ برای کافر پایان لذت ها و رسیدن به عذاب است .

نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: امروز استاد و معلمی را تشییع کردیم که بچه های این منطقه را تربیت کرده است و در میان مردم با اخلاق زندگی می کرد .

ملک حسینی خاطرنشان کرد: شاید بسیاری از شما ندانید و یقین دارم هیچ پیش بینی از این مطلب ندارید. شنیدم و به حقیر برخی گفتند اگر در دوران فعالیت های زندگی اش حق کسی به دست، نگاه و زبان او ضایع شده بود، رفت و از آن‌ها عذرخواهی و استغفار به درگاه خدا کرد.

وی ادامه داد : چقدر آبروها بردیم و حق ها ضایع کردیم، تا قلم به دستمان افتاد هر چه خواستیم نوشتیم، تا منبر و خطابه به دستمان افتاد هر چه خواستیم گفتیم، تا قدرت به دستمان افتاد هر چه خواستیم کردیم و تا پولی در دست ما قرار گرفت هر چه خواستیم، خوردیم. دنیا حساب دارد، آخرت حسابی بیشتر! بیایید همه از امروز استغفار کنیم.

دکتر سید قادر لاهوتی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد گچساران، فرماندار اسبق گچساران، معاون اسبق اداره آموزش و پرورش کهگیلویه و رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت که در پی بیماری و بستری در بیمارستان طی روز شنبه دوازدهم شهریور ماه۱۴۰۱ در بیمارستان ابن سینا شیراز دعوت حق را لبیک گفت.

مراسم تشییع پیکر استاد سید قادر لاهوتی برگزار شد

مراسم تشییع پیکر استاد سید قادر لاهوتی برگزار شد

مراسم تشییع پیکر استاد سید قادر لاهوتی برگزار شد

مراسم تشییع پیکر استاد سید قادر لاهوتی برگزار شد

مراسم تشییع پیکر استاد سید قادر لاهوتی برگزار شد

مراسم تشییع پیکر استاد سید قادر لاهوتی برگزار شد + تصاویر

تصاویر مراسم تشییع پیکر استاد سید قادر لاهوتی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha