• سه‌شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401061511671

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد پاسخ داد

افزایش قیمت خیار؛ صادارت یا پایان فصل برداشت؟

افزایش قیمت خیار؛ صادارت یا پایان فصل برداشت؟

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد گفت: در حال حاضر قیمت خیار زمینی در سطح عمده فروشی ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان و خیار گلخانه‌ای با قیمت ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان موجود است. بنابراین با کم‌تر شدن عرضه خیار بوته‌ای و گران‌ بودن خیار گلخانه‌ای به دلیل  هزینه‌های حمل و نقل و عوامل دیگر قیمت این محصول افزایش یافته است. همچنین به دلیل سیلاب‌های اخیر در پاکستان، مقادیر زیادی گوجه، پیاز و خیار صادر شده و افزایش قیمتی در این اقلام به خصوص در پیاز به وجود آمده است.

حیدر ساکن‌برجی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزایش قیمت خیار در بازار اظهار کرد: عرضه خیار زمینی و جالیزی مشهد در بازار موجب کاهش قیمت این محصول می‌شود، اما زمانی که فصل برداشت این محصول تمام می‌شود خیار گلخانه‌ای وارد بازار شده که قیمت بیشتری دارد. بنابراین به دلیل پایان فصل برداشت خیار زمینی افزایش قیمت طبیعی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت خیار زمینی در سطح عمده فروشی ۱۰ هزار تا ۱۶ هزار تومان و خیار گلخانه‌ای با قیمت ۱۲ تا ۱۸ هزار تومان موجود است. بنابراین با کم‌تر شدن عرضه خیار بوته‌ای و گران‌ بودن خیار گلخانه‌ای به دلیل  هزینه‌های حمل و نقل و عوامل دیگر قیمت این محصول افزایش یافته است.  

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت خیار گران نیست، عنوان کرد: با توجه به پایان یافتن فصل تابستان، عرضه میوه‌های بوته‌ای کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل خیار یا از شهرستان‌ها یا از گلخانه‌ها تامین می‌شود و طبیعتا قیمت محصول گلخانه‌ای گران‌تر از زمینی است.  

وی علت افزایش برخی از اقلام را صادرات به پاکستان دانست و ادامه داد: به دلیل سیلاب‌های اخیر در پاکستان، مقادیر زیادی گوجه، پیاز و خیار صادر شده و افزایش قیمتی در این اقلام به خصوص در پیاز به وجود آمده است. قیمت سیب زمینی تغییر اساسی نداشته است و علت بالا و پایین شدن قیمت آن به دلیل هزینه حمل و نقل است  و در دو ماه اخیر قیمت سیب‌زمینی تغییر زیادی نکرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha