• سه‌شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401061511986
  • خبرنگار : 50310

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

سیاست کاری ما حفظ و اشاعه موسیقی بومی لرستان و ایران است

سیاست کاری ما حفظ و اشاعه موسیقی بومی لرستان و ایران است

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان این‌که لرستان صاحب یکی‌از غنی‌ترین و قوی‌ترین موسیقی اقوام در کشور است، افزود: سیاست کاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در وهله نخست حفظ و اشاعه موسیقی بومی لرستان و موسیقی ایرانی است.

منصور احمدی در نشست با پیشکسوتان و فعالان حوزه موسیقی لرستان، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت و ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای انجمن موسیقی استان، اظهار کرد: برپایی چنین نشست‌هایی با هنرمندان پویای موسیقی لرستان و دیدار چهره به چهره با آن‌ها برای ما مایه مباهات بوده و قطعاً با آغوش باز پذیرای نظرات و پیشنهادات آنان برای ارتقاء سطح کیفی موسیقی لرستان خواهیم بود.

وی با بیان این‌که لرستان صاحب یکی از غنی‌ترین و قوی‌ترین موسیقی اقوام در کشور است، افزود: سیاست کاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در وهله نخست حفظ و اشاعه موسیقی بومی لرستان و موسیقی ایرانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به لزوم نظارت بر وضعیت آموزش موسیقی در استان، افزود: از آموزشگاه‌های آزاد موسیقی انتظار می‌رود قدری جدی‌تر به مقوله آموزش صحیح موسیقی پرداخته و تمام توان خود را برای پرورش هنرمندان فردای موسیقی لرستان بکار بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت کشف استعدادهای هنرجویان، افزود: رایزنی‌های لازم را جهت همکاری برای برگزاری کنسرت‌های آموزشی، کارگاهی و پژوهشی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان صورت خواهد گرفت.

احمدی با اشاره به لزوم تشکیل گروه‌های موسیقی منسجم در استان، عنوان کرد: برگزاری کنسرت‌های موسیقی مقامی در استان توسط گروه‌های بومی باعث حفظ و ترویج موسیقی غنی لرستان در میان آحاد مردم می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حمایت از تولیدات فاخر موسیقی و تکریم هنرمندان پیشکسوت موسیقی استان را از وظایف اصلی مجموعه فرهنگ و هنر لرستان دانست و افزود: بدون شک استمرار در برپایی چنین نشست‌هایی می‌تواند همه ما را در به تعالی رساندن هنر موسیقی استان که موجب ارتقای سطح فرهنگ جامعه می‌شود یاری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha