• سه‌شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401061512114
  • خبرنگار : 50139

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تاکید کرد

لزوم توجه به استفاده از ابزار هنر برای تبیین آسیب های اجتماعی جامعه

لزوم توجه به استفاده از ابزار هنر برای تبیین آسیب های اجتماعی جامعه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: استفاده از ابزار و انواع هنر در بحث تبیین آسیب های اجتماعی خصوصا در بین قشر جوان و نوجوان باعث اثرگذاری بیشتر اقدامات فرهنگی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، علیرضا نوروزی سه شنبه ۱۵ شهریور در آیین افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی و رونمایی از فیلم مستند موبایل و دیگر هیچ در شهرستان سلماس گفت: باتوجه به تغییر سلایق مخاطبان خصوصا در بحث زیبایی شناختی هنرهای تجسمی و... نیازمند این هستیم که هنرمندان نیز در استفاده از انواع و اقسام هنر ، این سلایق و دید مخاطبان را در نظر بگیرند.

وی اظهار کرد: این که هنرمندان سلماس در بحث طرح های هنری جدید همچون فتومونتاژ،تایپوگرافی و طراحی تصاویر سه بعدی اینگونه فعالانه و زیبا خلق آثار نموده اند برای مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی مایه مباهات است.

نوروزی بااشاره به لزوم پرداخت هنری در تبیین آسیب های اجتماعی روز جامعه افزود: استفاده از ابزار و انواع هنر در بحث تبیین آسیب های اجتماعی خصوصا در بین قشر جوان و نوجوان باعث اثرگذاری بیشتر اقدامات فرهنگی در اینخصوص خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به تولید مستند موبایل و دیگر هیچ در سلماس تصریح کرد: تلفن همراه و اینترنت به یک وسیله جدانشدنی از قشر نوجوان و جوان ما تبدیل شده و آنها تقریباً در همه جا از این وسیله استفاده می‌کنند، بازی می‌کنند، جست‌وجو می‌کنند و گاهی هم اطلاعات مفید کسب می‌کنند؛ اما واقعیت این است که نوجوانان و جوانان مخصوصا دانش‌آموزان اگر از این وسیله به درستی استفاده نکنند، بیش از هر قشر دیگری آسیب خواهند دید.

وی بیان کرد: امکانات وسیع فضای مجازی به حدی است که تمامی افراد خانواده به خصوص نوجوانان و جوانان را در هر سن و با هر تفکر و سلیقه مجذوب و معطوف خود میکند و شاید همین ویژگیهای منحصر به فرد اینترنت است که امکان استفاده نابجا و سوء استفاده از آن را برای کاربران خود فراهم میکند.

نوروزی خاطرنشان کرد: تولید چنین مستنداتی با تکیه به ظرفیت های بومی فرهنگی هر منطقه، باعث خواهد شد تبیین آسیب های اجتماعی هر منطقه با توجه به ظرایف و خصوصیات بارز فرهنگی اجتماعی مردم آن جامعه صورت بگیرد و آحاد مردم پذیرش راحت تری نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه از بروز این آسیب ها داشته باشند.

انتهای پیام

به گزارش ایسنا، نمایشگاه طراحی و گرافیک شامل آثار آقای وحید بهروز طراح و گرافیست سلماسی در قالب ۳۵ اثر در زمینه‌های تایپوگرافی، فتومونتاژ و عکسهای سه بعدی به نمایش گذاشته شده است.

همچنین مستند موبایل و دیگر هیچ،  تلاشی در جهت بررسی آسیب های اجتماعی ناشی از استفاده بی رویه از موبایل و شبکه های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان سلماسی است که با تکیه بر ظرافت های خاص بومی این شهرستان و بهره گیری از نظرات کارشناسان و مشاوران حوزه کودک و نوجوان و خانواده شاغل در این شهرستان به کارگردانی و تصویربرداری سجاد ثقفی و تدوینگری وحید بهروز تدوین و تولید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha