• سه‌شنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1401061512157
  • خبرنگار : 71451

برگزاری نشست شورای برنامه‌ریزی و تدوین بخش ایثارگران در برنامه هفتم توسعه

نشست شورای برنامه‌ریزی و تدوین بخش ایثارگران برنامه هفتم توسعه با حضور معاونان و مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، طاهر موهبتی معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست شورای برنامه‌ریزی و تدوین بخش ایثارگران برنامه هفتم توسعه به بیان برخی از مشکلات درمانی و معیشتی ایثارگران پرداخت و خواستار توجه کارگروه‌های شورای برنامه‌ریزی برنامه هفتم توسعه سازمان برای حل مشکلات ایثارگران شد.

موهبتی بیان کرد: در قانون برخی سیاست کلی در مورد خدمات رسانی به ایثارگران آمده است و یکی از قوانین، قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است که از قوانین دائمی است. در قوانین بالادستی نیز مواردی مشخص شده که به عنوان نمونه در اساسنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران ۷۵ درصد موضوعات فرهنگی است، اما این بخش در قوانین بودجه کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست با اشاره به اهمیت درمان ایثارگران و کمیسیون پزشکی در برنامه هفتم توسعه گفت: برخی خدمات مثل دندان‌پزشکی تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست که اگر بخواهد تحت پوشش قرار بگیرد بار مالی زیادی دارد و باید در برنامه هفتم توسعه مورد توجه قرار بگیرد.

سید محمدصادق هاشمی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست به بیان سیاست‌های کلی نظام در ترویج، توسعه و تحکیم فرهنگ ایثار و شهادت پرداخت و بر توجه به موضوعات فرهنگی در قانون برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

محمود پاکدل، معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این نشست به بیان برخی موارد آسیب‌زا برای خدمات رسانی به ایثارگران در حوزه مسکن و اشتغال اشاره کرد و خواستار توجه به رفع مشکلات ایثارگران در برنامه هفتم توسعه شد.

عادل مهری ورنیاب، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست به بیان نقش تشکل‌های شاهد و ایثارگر در برنامه هفتم توسعه پرداخت.

مجید مؤدی، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست به بیان گزارشی از رویکردهای اساسی برنامه هفتم توسعه در حوزه ایثارگران در حوزه آینده‌پژوهی و انجام پژوهش‌های کاربردی پرداخت.

احمد چلداوی، رئیس دانشگاه شاهد در این نشست با اشاره به رویکردهای آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران به نقش دانشگاه شاهد در موضوعات آموزشی ایثارگران پرداخت و خواستار توجه جدی به این دانشگاه شد.

در این نشست مقرر شد در تدوین برنامه هفتم توسعه بخش ایثارگران اسناد پشتیبان و احکام مورد نیاز، سیاست‌های کلی نظام در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ساماندهی امور ایثارگران، چشم‌انداز بیست ساله کشور، مطالعات تطبیقی کشورهای مختلف، سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه، مطالعات و پژوهش‌های انجام شده و سند تحول دولت مبنا قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۵ ۱۸:۴۸

بنظر من انچه که مهم است اجرای قانون است نه تدوین ان وقتی تدوین شود و اجرا نشود چه فایده ای دارد اول باید بررسی کنند کدام قوانین برنامه 5 توسعه و شم توسعه تدوین شده ولی اجرا نشده بعد قانون جدید تدوین شود مثلا بند ز ماده 44 قانون برنامه پنجم و بند پ برنامه ششم بصورت کامل در دانشگاه ها اجرایی نشد

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۶ ۰۶:۲۶

لطفا فکری هم برای رزمندگان معسر نیروهای مسلح برای تبدیل کمک معیشت آنها به بازنشستگی بکنند چون هم کهولت سنی دارند و هم ناتوان.

avatar
۱۴۰۱-۱۰-۲۷ ۰۵:۰۹

سلام، بازگشت به کار جانبازان بازنشسته که بعد از ابلاغ برنامه ششم بازنشسته شده اند بر خلاف مجموعه قوانین خدمات رسانی به ایثارگران انجام نمی شود. در تاریخ 18 بهمن ماه 1400 مصوبه ای در مجلس به تصویب رسید که جانبازان بازنشسته بالای 25 درصد بتوانند به کار برگردند ولی هرگز به دستگاه های دولتی ابلاغ نشد. مستدعی است این موارد انجام شود. 1-برنامه هفتم توسعه قبل از بودجه 1402 ابلاغ شود و در آن بازگشت به کار جانبازان با صراحت منظور گردد. 2-مصوبه 18 بهمن ماه 1400 به دستگاه های دولتی ابلاغ شود. خدا نگهدار.