• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۰:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401061512239
  • خبرنگار : 50356

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی مطرح کرد

افزایش ۱۲ درصدی قیمت رب علی‌رغم کاهش ۴۰ درصدی نرخ گوجه‌فرنگی

افزایش ۱۲ درصدی قیمت رب علی‌رغم کاهش ۴۰ درصدی نرخ گوجه‌فرنگی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر قیمت گوجه فرنگی ۴۰ درصد نسبت به قبل کاهش یافته است؛ در حالی که نرخ جدید رب گوجه فرنگی ۱۲ درصد رشد دارد.

ناصر شعربافیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص افزیش قیمت رب گوجه فرنگی اظهار کرد: قیمت گوجه فرنگی نسبت به ماه‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است؛ به طوری‌ که مبنای خرید کارخانه‌های رب استان در اوایل مرداد ماه متوسط قیمت گوجه فرنگی در سایر استان بود. در حال حاضر هم در تمام استان‌های کشور کاهش قیمت این محصول محسوس است.

وی افزود: هم‌اکنون هر کیلو گوجه‌فرنگی درب کارخانه ۳۵۰۰ تا ۳۶۰۰ تومان خریداری می‌شود. قیمت گوجه در ماه‌های گذشته کیلویی ۵۰۰۰ تومان بود. برای مثال بریکس رب فله‌ای که طی چند ماه  قبل از استان‌های دیگر به استان ما برای تبدیل به رب بسته‌بندی وارد می‌شد، ۱۱۰۰ تا ۱۱۵۰ تومان بود اما اکنون هر بریکس ۸۰۰ تا ۸۵۰ تومان قیمت دارد زیرا هم قیمت رب فله و هم قیمت گوجه‌فرنگی کاهش یافته است.

شعربافیان عنوان کرد: باید توجه داشت نظام قیمت‌گذاری کشور نیازمند بازنگری است چون کارایی لازم را ندارد. اگر حداکثر نرخ امروز رب گوجه‌فرنگی ۸۰۰ گرمی ۴۵ هزار تومان مشخص شده، این موضوع به این دلیل است که قیمت‌گذاری از ماه‌های گذشته آغاز و مبنای قیمت گوجه‌فرنگی در چند ماه پیش با مبلغ ۵۰۰۰ تومان محاسبه می‌شده است. با وجود اینکه حداکثر قیمت جدید رب گوجه فرنگی از طرف سندیکا اعلام شده اما هنوز هیچ نامه‌ای از سوی مراجع رسمی بابت تایید این قیمت اعلام نشده است.

مدیر نظارت و بازرسی محصولات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: بر اساس آخرین مصوبه تنظیم بازار کشور اقلام در کشور به ۲  صورت قیمت‌گذاری می‌شود. دسته اول قیمت به صورت سراسری در سطح کشور اعلام می‌شود وکه این دسته به کالاهای مشمول قیمت‌گذاری معروف است اما دسته دوم کالاهایی مانند رب گوجه‌فرنگی است که قیمت آن در سامانه ۱۲۴ ثبت می‌شود و این قیمت بررسی و در صورت تایید در سامانه قابل رویت خواهد شد. نهایتا قیمت جدید رب باید توسط ستاد تنظیم بازار کشور تصویب و ابلاغ شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha