• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۸
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401061612497
  • خبرنگار : 50250

پروژه اصلاح مسیرهای دسترسی به قبور شهدای گمنام شهرکرد، همچنان نیمه‌تمام

پروژه اصلاح مسیرهای دسترسی به قبور شهدای گمنام شهرکرد، همچنان نیمه‌تمام

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: عملیات اجرایی اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام در شهرکرد سال گذشته آغاز شد، اما این پروژه نیمه‌تمام است و در بقیه نقاط استان شاهد اقدام موثری نبودیم.

منوچهر ذوالفقاری ۱۶ شهریورماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام در استان باید با محوریت فرمانداران و با استفاده از ظرفیت ماشین‌آلات دستگاه‌های اجرای انجام می‌شد، اظهار کرد: باتوجه به بندهای قانونی در این خصوص، متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشده است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری افزود: عملیات اجرایی اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام در شهرکرد سال گذشته آغاز شد، اما این پروژه نیمه‌تمام است و در بقیه نقاط استان شاهد اقدام موثری نبودیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی گلزارهای شهدای گمنام سورشجان و گهرو به سازمان همیاری شهرداری‌های چهارمحال و بختیاری واگذار شده است، عنوان کرد: باتوجه به عدم تخصیص اعتبار، نبود قرارداد کاری و بیمه، امکان ادامه کار توسط این سازمان وجود ندارد.

ذوالفقاری در ادامه با بیان اینکه در سال جاری برای احداث هشت یادمان شهدا در چهارمحال و بختیاری اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: این اعتبار باوجود افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی و ... افزایش نداشته است، همچنین برای احداث هشت یادمان دیگر هیچ اعتباری اختصاص پیدا نکرده است، فرمانداران می‌توانند از ظرفیت خیرین استفاده کنند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ساماندهی گلزارهای شهدا در شهرهای شیخ‌شبان، وردنجان و دزک به بنیادمسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است و باید در اسرع وقت انجام شود.

عملیات خاکبرداری مسیر تپه نورالشهدای شهرکرد ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد 

در ادامه عبدالعلی ارژنگ- فرماندار شهرکرد با اشاره به اینکه برای ساماندهی مسیر دسترسی گلزار شهدای گمنام شهرکرد و سورشجان اعتباری اختصاص پیدا نکرده است، گفت: سال گذشته اصلاح مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام شهرکرد در دستور کار قرار گرفت و عملیات خاکریزی و خاکبرداری ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات تا روزهای آینده به پایان می‌رسد.

وی افزود: پس از اتمام عملیات خاکریزی و خاکبرداری مسیر دسترسی به قبور شهدای گمنام شهرکرد، عملیات احداث جوی و جدول توسط شهرداری انجام و برای ادامه کار به اداره‌کل راه و شهرسازی واگذار شود.

ارژنگ در پایان گفت: برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس شهرکرد امسال یک میلیارد تومان در کمیته برنامه‌ریزی اعتبار در نظر گرفته شده است و باید شهرداری شهرکرد نیز معادل این اعتبار به این پروژه اختصاص دهد.

شهر شهرکرد به تصویر شهدا مزین شود 

در ادامه علی عسگری- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در فضاسازی شهری در مرکز استان، موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد غفلت واقع شده است، اظهار کرد: باید معابر و میادین شهر به تصاویر شهدا مزین شود و شهرداری و شورای شهر به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

وی بیان کرد: طبق تاکید استاندار چهارمحال و بختیاری باید تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی استان مورد توجه جدی قرار بگیرد، جایگاه این قشر باید در جامعه حفظ شود.

عسگری با بیان اینکه ۳۲ شهرک صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، عنوان کرد: باید در این شهرک‌ها تابلوهای شهدا نصب شود، سازمان صمت این مسئله را پیگیری کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha