• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401061612679
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس سابق دادگستری شهرستان گلپایگان:

دهه ۹۰ برای مردم دهه سختی بود

دهه ۹۰ برای مردم دهه سختی بود

ایسنا/اصفهان رئیس سابق دادگستری شهرستان گلپایگان گفت: برای مجازات جرائمی که باید علنی اجرا می‌شد خودم حضورا در محل حاضر می‌شدم و شدیدترین مجازات‌ها را اجرا کردم  تا اگر قرار است مسئولیتی باشد بر عهده بالاترین مقام دادگستری شهرستان قرار گیرد.

نجفعلی علیان، امروز(چهارشنبه، ۱۶ شهریور) در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: زمانی که به عنوان دادستان در گلپایگان مشغول به فعالیت شدم تلاش کردم تجربیاتی که از همکاران قضایی کسب کرده بودم را جامه عمل بپوشانم. امنیت مردم و شهرستان در موارد مختلف و توجه به زندان و زندانیان از مواردی بود که به آن همواره اهمیت می‌دادیم. افرادی که می‌توانستند خارج از زندان باشند را برایشان فرصت‌سازی می‌کردیم تا مشغول به کار شوند. 

وی ادامه داد: تلاش کردیم اعتماد خیران را جلب کنیم و در همین راستا کمک‌های خوبی به زندانیان انجام شد. در زمان روسای قبلی زندان گلپایگان، اشتغال زندانیان در این شهرستان به اوج خود رسید. همچنین سال گذشته بنیاد تعاون یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به خانواده زندانیان پرداخت کرده و از ابتدای سال تاکنون نیز بیش از ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است که این امر می‌تواند از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند و فرصتی برای بازپروری و اصلاح زندانیان باشد. از خیران و مدیرعامل انجمن خیریه زندانیان تشکر می‌کنم. بنا بود کسی برای مبالغ کم مانند ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان وارد زندان نشود و اکنون هم چنین افرادی در زندان نیستند.

رئیس سابق دادگستری شهرستان گلپایگان، گفت: برای مجازات جرائمی که باید علنی اجرا می‌شد خودم حضوراً در محل حاضر می‌شدم و شدیدترین مجازات‌ها را اجرا کردم تا اگر قرار است مسئولیتی باشد بر عهده بالاترین مقام دادگستری شهرستان قرار گیرد.

علیان با بیان اینکه همواره محور وحدت بودم، افزود: همزمان که رئیس دادگستری شدم مسئولیت دادگاه انقلاب را نیز برعهده داشتم. در طول ۱۱ سال مدیریتم در دادگستری گلپایگان ۲۷۷ هزار و ۱۱۰ پرونده تشکیل شده و تقریباً به همین تعداد پرونده مختومه شده و حدود ۳۰ هزار رای را نیز صادر کردم. دهه نود برای مردم دهه سختی بود و هیچ واحد تولیدی در طول ۱۱ سال اخیر در گلپایگان را تعطیل نکردیم.

همچنین قاسم شریفیان، دادستان سابق شهرستان گلپایگان و رئیس جدید دادگستری این شهرستان، خاطرنشان کرد: مردم گلپایگان ولایتمدار و قانون‌مدار هستند. اگر در زمان مسئولیتم به‌عنوان دادستان این شهرستان خدمات خوبی انجام شده به همت تمام همکاران قضایی و تعامل سازنده موجود در شهرستان بود.  با هر گونه بی قانونی برخورد خواهم کرد و خط قرمزی ندارم، تلاش می‌کنم اعتبار دستگاه قضایی حفظ شود و بالاتر رود.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم قاسم شریفیان، دادستان شهرستان گلپایگان به سمت ریاست دادگستری و سلمان جوادی به سمت دادستان شهرستان گلپایگان منصوب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha