• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401061612719
  • خبرنگار : 50555

فعالیت ۳ مدرسه کانکسی در سبزوار

فعالیت ۳ مدرسه کانکسی در سبزوار
عکس از آرشیو است

ایسنا/خراسان رضوی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: سه مدرسه کانکسی در سبزوار فعالیت دارد که با احداث هفت مدرسه در این شهرستان که تنها ۲ مدرسه از آن تا ابتدای مهر ماه تکمیل می‌شود، تلاش می‌شود مدارس کانکسی جمع‌آوری گردد.

سید ولی‌الله حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت مدارس سبزوار برای سال تحصیلی جدید اظهار کرد: تاکنون برای سال تحصیلی جدید ۵۶ هزار دانش‌آموز سبزواری در مدارس این شهرستان ثبت نام کرده‌اند.

وی کمبود معلم و نبود فضای مناسب آموزشی را از مهم‌ترین معضلات سال تحصیلی جدید دانست و افزود: کمبود معلم در مقطع ابتدایی بیش از سایر مقاطع احساس می‌شود. ما در مقاطع راهنمایی و دبیرستان هم با کمبود نیرو مواجه هستیم اما چندان مشهود نیست زیرا معلم در این مقاطع می‌تواند به صورت چرخشی همکاری لازم را با اداره آموزش و پرورش انجام دهد اما معلم ابتدایی تمام روز هفته را به آموزش مشغول است و فرصتی برای اضافه‌کاری ندارد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۱۵ مدرسه شهرستان به صورت ۲ شیفت اداره می‌شود. طبیعتا کیفیت آموزشی در شیفت صبح بهتر است و باید مدارس به صورت یک شیفت اداره شود اما به دلیل نبود فضای مناسب این امکان وجود ندارد و ایجاد چنین فضایی نیازمند تخصیص اعتبارات است. همچنین استاندارد تعریف شده در سامانه بین ۳۵ تا ۳۸ نفر است که در حال حاضر به دلیل کمبود نیرو مجبوریم استاندارد را رعایت کنیم.

حسینی به وضعیت خروج نیرو و بازنشستگی فرهنگیان اشاره کرد و گفت: طی سال جاری ۷۴۴ نفر از معلمان واجد بازنشستگی خواهند شد که با هماهنگی‌های انجام شده ۲۶۰ نفر از آنان در راستای حمایت و همکاری با سیستم آموزش و پرورش درخواست استمرار خدمت دادند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار با بیان اینکه جبران عقب‌ماندگی‌های ناشی از ۲ سال مواجهه سخت با کرونا به خصوص در حوزه آموزش مستلزم تلاش بی‌وقفه و همراه با برنامه‌ریزی برای کیفیت‌بخشی به خدمات قابل ارائه به دانش‌آموزان است، افزود: متاسفانه به دلیل شرایط کرونایی سطح آموزش نیز بسیار کاهش پیدا کرده که این موضوع سبب ضعف دانش‌آموزان شد و برای اولین سال در تابستان مدیریت اداره آموزش و پرورش سبزوار اقدام به برگزاری طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در هر سه مقطع کرد. به طوری که به صورت رایگان هر دانش‌آموزی که احساس شود در درسی ضعیف بوده و افت تحصیلی داشته است، می‌تواند در این طرح شرکت کند.

وی ادامه داد: همچنین این طرح تنها مختص مردودی‌ها نیست؛ به طور مثال دانش‌آموزی که در طول دوره تحصیلی نمره ۱۹ را کسب کرده و در پایان آن دوره به ۱۵ رسیده است، اکنون با شرکت در طرح تعمیق و تثبیت یادگیری توانسته به آن نمره دلخواه قبل دست پیدا کند.

حسینی شناسایی و جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را از جمله اولویت‌های آموزش و پرورش سبزوار طی سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۸۰ نفر از دانش‌آموزان سبزواری به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی و اجتماعی ترک تحصیل کرده‌اند. به طور مثال وقتی دانش‌آموزی جذب بازار کار شده و به محیط کار عادت کرده، تمایلی به بازگشت به محیط آموزشی ندارد و تنها ۲۰ درصد از آن‌ها به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی ترک تحصیل کرده‌اند.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش سبزوار در خصوص تعداد مدارس مورد نیاز برای تامین فضای مناسب آموزشی بیان کرد: ما به اندازه مدارس ۲ شیفت مدرسه نیاز داریم اما علاوه بر مشکل تامین اعتبارات، نبود زمین مناسب برای ساخت مدرسه به معضلاتی که در این زمینه با آن مواجه هستیم، دامن زده است که امیدواریم با همت خیران موفق به حل این مشکلات شویم.

حسینی گفت: همواره مجموعه‌های خیریه در ساخت مدارس در سبزوار پیش‌قدم بوده‌اند و حمایت‌های خود را به صورت سازماندهی شده انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha