• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401061612761
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان:

حمایت از تولید در برنامه‌ قوه قضائیه است

حمایت از تولید در برنامه‌ قوه قضائیه است

ایسنا/اصفهان رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: آمار صلح و سازش در پرونده‌ها در سطح استان ۴۲ درصد و در سطح کشور ۳۶ درصد است، اما  این آمار در گلپایگان ۶۷ درصد است.

حجت‌الاسلام‌ اسدالله جعفری، امروز(چهارشنبه، ۱۶ شهریور) در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: قوه قضاییه در خط مقدم مبارزه با ظلم، فساد و مفسد بدون ملاحظه و با قاطعیت قرار دارد و برخورد می‌کند و این امر چراغ امید را در دل مردم پرفروغ‌تر کرده و جایگاه قوه قضاییه را ارتقا داده است، البته نباید مغرور شد این اتفاق مسئولیت این حوزه را قطعاً بیشتر می‌کند. انتظارات مردم از دستگاه عدلیه مقتدر و بی‌طرف، مبارزه بی‌امان با مفسدان و مرتکبان جرائم خشن و... است.

وی ادامه داد: اگر مدیری جابجا می‌شود به این معنی نیست که کارآمدی خوبی ندارد، بلکه برای تقویت قوه قضائیه است، باید به گونه‌ای عمل شود که مبادا شهرستانی خیلی قوی باشد و مکان دیگری در این حوزه قوی نباشد. در دستگاه قضایی روند کار به این شکل است که روسای دادگستری‌ها باید مسئولیت تجدید نظر که عالی‌ترین مقام قضایی محسوب شود را عهده‌دار شوند.

به گزارش ایسنا، رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان گفت: بالاترین نرخ رسیدگی به پرونده‌های قضایی در کشور مربوط به اصفهان است که این نشان از تلاش و مجاهدت کارکنان دستگاه قضایی استان است. آمار صلح و سازش در پرونده‌ها در سطح استان ۴۲ درصد و در سطح کشور ۳۶ درصد است، اما  این آمار در گلپایگان ۶۷ درصد است.

جعفری تصریح کرد: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، پیشگیری از وقوع جرم، کاهش جمعیت کیفری و ورودی پرونده‌ها از برنامه‌های قوه قضاییه است. دادگستری علاوه بر انجام مأموریت ذاتی خود باید سایه همکاری و نظارت و حمایتش در مواقعی که نظام لازم می‌داند خیلی برجسته باشد. استان اصفهان در زمینه ظرفیت‌ها و شاخص‌های ارزشی الهی و انسانی در کشور روی قله قرار دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha