• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401061612810
  • خبرنگار : 50428

به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی؛

هفتادمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور آغاز شد

هفتادمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور آغاز شد

ایسنا/اردبیل هفتادمین نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

هاشم داداش پور معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان ۱۶ شهریور در این مراسم گفت: همه دانشگاه‌های کشور در تلاش هستند که ضعف‌ها و کمبودهای احتمالی را مرتفع کنند تا دانشجویان بعد از دو سال دوری از دانشگاه به دلیل کرونا با مشکل خاصی مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه به دلیل کرونا دانشجویان حدود ۲ سال از دانشگاه دور بودند، تصریح کرد: بیشتر دانشجویان دانشگاه‌ها به دلیل مسائل کرونا هنوز به معنای واقعی کلمه تجربه دانشجویی ندارند.

این مسئول ادامه داد: بیشتر دانشجویان ورودی‌های ۹۹ و ۱۴۰۰ متولدین دهه ۸۰ هستند که به دلیل تحولات جامعه و خانواده‌های تک یا دو فرزندی تمایلات و گرایش‌های متفاوتی دارند و شاید مجموعه صنفی با تمایلات آنها منطبق نیست.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه این دانشجویان در یک سطح رفاهی خاصی بزرگ شده‌اند که اثر آن در دانشگاه‌ها، خوابگاه‌ها و سلف‌ها دیده خواهد شد، ادامه داد: تک‌فرزندی سطحی از فردگرایی را در این افراد به وجود آورده اما آنها در دانشگاه زندگی جمعی را تجربه خواهند کرد و ممکن است با تعارضاتی مواجه شوند.

داداش پور اظهار کرد: فردگرایی، مهارت‌های فردی و اجتماعی را در دانشجویان تضعیف کرده و تاب‌آوری آنها را کاهش داده است، اظهار کرد: انرژی در این نسل زیاد است و صراحت لهجه بیشتری دارند و با صدای بلند مطالبات خود را بیان می‌کنند بنابراین باید معاونت‌های دانشجویی خود را آماده کرده و تاب‌آوری خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه بحث تغذیه یکی دیگر از مواردی است که باید به آن دقت کرد زیرا به دلیل حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی قیمت تغذیه افزایش‌یافته است و تلاش می‌کنیم در این زمینه کاری کنیم که دانشجویان در تهیه تغذیه دچار مشکل نشوند، گفت: یکی از راه‌های پیشنهادی این است که منابع تغذیه را در اختیار دانشجویان قرار دهیم تا خودشان اقدام به تهیه غذا کنند که در این صورت تنوع غذایی ایجاد می‌شود اما هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان بیان کرد: متوسط پوشش خوابگاهی در دانشگاه‌های کشور حدود ۳۷ درصد است که در برخی دانشگاه‌ها به‌خصوص دانشگاه‌های درحال‌توسعه این میزان پایین است بنابراین ممکن است که برخی دانشگاه‌ها با چالش مواجه شوند اما تلاش می‌کنیم قبل از بازگشایی دانشگاه‌ها این مسئله را مرتفع کنیم.

داداش پور اذعان کرد: دانشجویان به‌مانند فرزندان و خانواده‌های ما هستند بنابراین باید حساب شده و دقیق با آنها رفتار کرده و چالش‌های آنها را چالش‌های خود بدانیم.

اسماعیل چمنی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی هم در این همایش گفت: این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، ۳۹۵ نفر عضو هیئت‌علمی، حدود ۳۲۰ نفر کارمند و حدود ۱۲ هزار نفر دانشجو دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی دختر و ۴۰ درصد پسر هستند، اضافه کرد: پوشش خوابگاهی دانشجویان در این دانشگاه حدود ۲۰ درصد است.

چمنی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در بین ۲۵ دانشگاه جامع کشور بر اساس رتبه‌بندی isc قرار دارد، اظهار کرد: این دانشگاه نیروی انسانی توانمندی دارد که دکتر مسعود گنجی  رئیس صندوق رفاه دانشجویان یکی از این نیروها است که از ۱۳۳ رشته کارشناسی دانشگاه حدود ۱۰۰ رشته و از ۶۸ رشته دکتری دانشگاه حدود ۵۰ رشته در زمان ریاست وی ایجاد شده و حدود ۳۰ هزار مترمربع هم به مجموع زیربنایی دانشگاه اضافه کرده است.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: با حضوری شدن کلاس‌ها، دانشگاه‌ها از مهرماه با دو مسئله تغذیه و خوابگاه مواجه می‌شوند که باید در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

سردار ناصر دستاری جانباز قطع نخاعی بالای ۷۵ درصد استان اردبیل هم در این نشست به خاطره گویی پرداخت و گفت: از گردن به پایین را به مردم کشور و نظام و انقلاب فدا کرده‌ام و حاضرم سرم را هم فدای رهبر کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha