• چهارشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۲:۲۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401061613098
  • خبرنگار : 50250

رئیس بنیاد مسکن:

دولت سیزدهم تحول اقتصادی را در کشور رقم زد

دولت سیزدهم تحول اقتصادی را در کشور رقم زد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی گفت: دولت سیزدهم تحول اقتصادی را در کشور رقم زد، در گذشته ارزهای ۴۲۰۰ تومانی به نورچشمی‌ها برای واردات برخی محصولات غیرضروری اختصاص پیدا می‌کرد، دولت در یک اقدام انقلابی تلاش کرد تا مابه‌تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد به مردم پرداخت شود، این یک انقلاب اقتصادی است.

اکبر نیکزاد ۱۶ شهریورماه در آیین بزرگداشت شهدای ۱۷ شهریورماه(جمعه سیاه) در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ایام و مناسبت‌های تقویم جمهوری اسلامی بهترین بهانه است تا تاریخ کشورمان را مرور کنیم، اظهار کرد: تاریخ کشورمان مملو از رشادت، ایثارگری و جانفشانی مردم است، تعداد کثیری از مردم انقلابی در ۱۷ شهریور به خیابان آمدند و به شهادت رسیدند و صدای خود را به تمامی استان‌ها رساندند.

رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی افزود: مردم کشور پس از جمعه سیاه در تاریخ ۱۷ شهریورماه در جای جای کشور به پا خواستند و در نهایت این قیام منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد، به‌بهانه این مناسبت باید مروری داشته باشیم که چرا مردم به خیابان‌ها آمدند و علیه ظلم اعتراض کردند.

وی در ادامه با اشاره به تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر اساس اعتقادات مردم شکل گرفت، امام خمینی(ره) فاقد انواع سلاح نظامی مانند توپ، تانک و اسلحه بود و تنها سلاح ایشان اعتقادات اسلامی بود و بر اساس همین اعتقادات انقلاب اسلامی ایران پایه‌ریزی شد، مردم با اعتقاد تظاهرات کردند و با خون دادن جلوی استکبار ایستادند، اراده آهنین مردم راهی جز فرار برای آمریکا و نوکرانش نگذاشت.

نیکزاد تاکید کرد: مردم ایران اسلامی در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۵۷ پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند، قدرت ایمان مردم هنوز برای دشمن شناخته شده نبود، برخی تهدیدگران غربی تحلیلشان این بود که اگر فلان کار را میکردیم و فلان شخصیت را ترور می‌کردیم، جمهوری اسلامی به پیروزی نمی‌رسید، بنابراین جنگ تحمیلی را با صدام رقم زدند.

رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: آن‌ها معتقد بودند که در جنگ تحمیلی ایران ظرف چند روز شکست می‌خورد، زیرا ایران قدرت دفاع ندارد، هشت سال دفاع‌مقدس بر اساس اعتقادات اسلامی در ایران شکل گرفت که هر روز آن تاریخ افتخاری برای ایرانی‌ها است.

وی با بیان اینکه مردم ایران در دوران دفاع مقدس با دست خالی در برابر دشمن بعثی و هم‌پیمانانش ایستادند، خاطرنشان کرد: از چندین کشور دنیا اسیر جنگی داشتیم، سالیان سال اگر این رشادت‌ها گفته شود بازهم حق مطلب ادا نمی‌شود.

نیکزاد بیان کرد: تمامی شهدا و ایثارگران افتخار کشور هستند، پس از پایان دوران دفاع مقدس، دوران سازندگی در کشور آغاز شد، در طول این دوران هر زمان مسئولان با تفکر جهادی و انقلابی حرکت کردند، موفقیت صد چندان شد و هرکجا غفلت کردیم، آسیب دیدیم.

رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی وارد میدان خدمت شد، گفت: وی در یکسال اول ریاست جمهوری به تمامی استان‌ها سفر کرده و به برخی استان‌ها چند بار سفر کرده‌اند، این یعنی مدیریت انقلابی.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم تحول اقتصادی را در کشور رقم زد، در گذشته ارزهای ۴۲۰۰ تومانی به نورچشمی‌ها برای واردات برخی محصولات مانند تلفن همراه اختصاص پیدا می‌کرد، دولت در یک اقدام انقلابی تلاش کرد تا مابه‌تفاوت قیمت ارز دولتی و آزاد به مردم پرداخت شود، این یک انقلاب اقتصادی است و قطعا در کارهای بزرگ شاهد دست‌انداز نیز خواهیم بود.

نیکزاد با بیان اینکه رئیس‌جمهور در ابتدای ورود به چهارمحال و بختیاری به روستای لبد در بخش بازفت رفتند، اظهار کرد: پیرزنی به اسم بی‌بی گل از وی درخواست کمک کرد، همان‌جا درخواست تکمیل واحد مسکونی‌اش توسط رئیس‌جمهور دریافت شد و خانه این بانو در کمترین زمان تکمیل شد، این یعنی رئیس‌جمهور انقلابی.

رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد: مردم وقتی می‌بینند مسئولان به‌صورت انقلابی پای کار هستند، همه مردم پای کار می‌آیند، از سال گذشته در چهارمحال و بختیاری شاهد حوادثی مانند سیل، زلزله و بحران آب شرب بودیم، مردم چون مسئولان پای کار بودند با آن‌ها همراهی کردند.

وی تاکید کرد: اگر انقلابی حرکت کنیم، روند پیشرفت کشور روز به‌روز شتاب می‌گیرد، بزرگان و دانشمندان در رسانه ملی حضور پیدا کرده و دستاوردهای علمی، عمرانی و ... را بیان می‌کنند، این مصداق جهاد تبیین است، تفکر انقلابی در کشور حاکم است.

نیکزاد در پایان تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با دولتمردان از فعالیت‌ها و اقدامات دولت تقدیر کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha