• پنجشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401061713303
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تولید سالیانه بیش از ۷۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در منطقه کاشان

تولید سالیانه بیش از ۷۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در منطقه کاشان

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان گفت: ظرفیت اسمی تولید فرش ماشینی در کشور طی یک سال، ۱۱۰ میلیون متر مربع است که با سرمایه‌گذاری مطلوب و حمایت‌های مناسبی که از این صنعت در منطقه کاشان صورت گرفت، سهم منطقه کاشان از این میزان ۷۰ میلیون مترمربع است.

محمدشریف زارعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فرش ماشینی تهران، اظهار کرد: با اشتغال بیش از ۵۰ هزار نفر در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن در منطقه کاشان، ۲۷ کشور مطرح و بزرگ دنیا مقصد صادرات فرش ماشینی کاشان است.

وی افزود: صاحبان صنایع فرش ماشینی کاشان در ۶۰ غرفه از مجموع ۱۴۵ شرکت از سراسر کشور، شرکت کرده‌اند که با طرح‌های جدید و به‌روز در نمایشگاه باعث افتخار است و از طرفی ضرورت حمایت از آنان را دو چندان می‌کند.

فرماندار کاشان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ درصد از مازاد تولید فرش ماشینی کاشان صادر می‌شود که در صورت فراهم شدن‌ شرایط مورد نیاز این حجم از صادرات می‌تواند  تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کند.

زارعی تأکید کرد: پیش بینی شده که منطقه کاشان می‌تواند در آینده میزان صادرات فرش ماشینی خود را از ۳۰۰ میلیون دلار کنونی به یک میلیارد دلار ارتقا دهد که می‌تواند منبع  ارزی خوبی برای کشور باشد.

شهردار کاشان نیز در این آیین گفت: فرش با هویت، فرهنگ و زیست مردم کاشان عجین شده است و فرش صرفاً یک فعالیت تجاری و اقتصادی در منطقه کاشان نیست، بلکه یک عنصر فرهنگی و اجتماعی در این منطقه فرهنگی است.

حسن بخشنده امنیه اظهار کرد: چالش‌های مختلف پیش روی فرش ماشینی کاشان است که تأمین مواد اولیه، یکی از مهم‌ترین مشکلات فعالان واحدهای تولید فرش است و توسعه فناوری و تکنولوژی و شناسایی شیوه‌های جدید و مدرن عرضه محصولات از دیگر دغدغه‌های تولیدکنندگان این حوزه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به تأمین عمده نیاز بازار توسط فرش ماشینی منطقه کاشان، تصریح کرد: نباید این عرضه تضمین شده، واحدهای تولیدکننده فرش ماشینی را از بازارهای بین‌المللی و موضوع صادرات غافل سازد.

شهردار کاشان تاکید کرد: فرش برای کاشان فراتر از جنبه اقتصادی و تجاری، جنبه هویتی و فرهنگی دارد و بر همین اساس مدیریت شهری اهتمام ویژه‌ای برای پاسداشت این هنر بومی و اصیل دارد.

بخشنده امنیه گفت: برندسازی و معرفی بیش از پیش از هنر و صنعت به گردشگران و علاقه‌مندان، یکی از اقدامات شهرداری در زمینه حفظ و احیای این میراث است و استفاده از ظرفیت دیپلماسی شهری یکی از زمینه‌های این نقش‌آفرینی سازنده توسط شهرداری کاشان با سایر شهرهای جهان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha