• پنجشنبه / ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401061713359
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

وزیر آموزش و پرورش:

سکوی استعدادیابی هرچه زودتر به راه بیفتد

سکوی استعدادیابی هرچه زودتر به راه بیفتد

ایسنا/اصفهان وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید هرچه زودتر سکوی استعدادیابی در کشور راه بیفتد، گفت: باید همه فرزندان این سرزمین و ظرفیت‌ها را بشناسیم و فعال کنیم تا استعدادها شکوفا شوند و در خدمت مردم و کشورشان قرار گیرند.

یوسف نوری در هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه دانش آموزان دوره اول متوسطه که امروز (پنجشنبه، ۱۷ شهریور) برگزار شد، با اشاره به اینکه این جشنواره به نام دانشمندی بزرگ نامگذاری شده که اصطلاحا حکیم یا همه چیز دان بوده است، اظهار کرد: خوارزمی عضو دارالحکمه بغداد بوده، اما بیشتر در ریاضی با گرایش جبر معروف بوده و تاثیر زیادی بر دانشمندان بعد از خود داشته است.

وی با بیان اینکه در دوران معاصر نیز چهره‌های ماندگاری داریم، گفت: سعید کاظمی آشتیانی یکی از مفاخر اصفهان است که یه یک معلم بود و می‌گوید من هرچه دارم از زمان معلمی است. او یک تنه ایستاد و کار کرد، درحالی که اگر امثال کاظمی آشتیانی و دکتر حسابی از ایران می‌رفتند، کسی آنها را نمی‌شناخت.

وزیر آموزش آموزش پرورش با اشاره به اینکه عرصه برای کار زیاد است، گفت: مانع هم زیاد است، اما مانع نباید شما را مأیوس کند.

وی با بیان اینکه زایش ایده‌ها در دوران دانش آموزی است نه دانشگاه، گفت: باید هرچه زودتر سکوی استعدادیابی راه بیفتد تا همه فرزندان این سرزمین را بشناسیم و ظرفیت‌ها را فعال کنیم. ما هم زمینه را فراهم می‌کنیم تا استعدادها شکوفا شوند و بعد بتوانند در جایگاه خودشان قرار گیرند.

نوری با تأکید بر اینکه این رویدادها در گام‌های بعدی باید به‌صورت‌ منطقه‌ای و ملی برگزار شود، گفت: هر بار از دستاوردهای دانش آموزان تعجب می‌کنم که این نوجوانان چطور مسئله را پیدا کرده، پرورش داده و بعد فرایندی ترسیم کرده و کاری ارائه می‌دهند. معتقدم اگر ما به این دانش آموزان اعتماد کنیم، نقش آموزش و پرورش در ارتقا سرانه‌های مختلف بالا می‌رود و نابرابری‌ها کم می‌شود که دولت نیز به دنبال همین هدف است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰ آیین‌نامه برای حمایت از کارهای دانش بنیان تدوین شده است، گفت: درصدد ثبت مالکیت معنوی، پشتیبانی و حمایت و اختصاص تسهیلاتی برای ورد به بازار کار هستیم که تا یک ماه دیگر تصویب می‌شود. دولت علاوه بر عدالت و مردمی سازی، در این زمینه جدی است.

مهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز با بیان اینکه ما در گام دوم انقلاب و در مسیر تحقق تمدن اسلامی هستیم، اظهار کرد: مهم‌ترین عامل گام دوم انقلاب، تربیت نیروهای انسانی خلاق و توانمند است؛ نیروهایی که می‌توانند در عرصه علمی و در کنار ساحت‌های محتلف با محوریت ساحت اعتقادی و عبادی، زمینه رشد و پیشرفت کشور را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم ایران مقتدر و قوی داشته باشیم باید در عرصه علم و پژوهش از فرصت‌هایمان بیشترین بهره را ببریم، افزود: در این راستا معاونت متوسطه تلاش کرده فرصت مناسبی فراهم کند و در قالب جشنواره خوارزمی بتوانیم استعدادهای برتر علمی و پژوهشی را در سراسر کشور شناسایی کنیم.

کاظمی با بیان اینکه رویکرد ما در این جشنواره توجه به بحث مهارت است و در راستای شعار سال رویکرد دانش بنیان داریم، افزود: امید همه مسئولان به نوجوانانی است که همیشه و در همه برهه‌های کشور نقش داشته‌اند. امیدواریم در کنار ساحت علمی، در ساحت اعتقادی نیز خود را تقویت و در راستای هویت ملی نقش آفرینی کنند.

به گزارش ایسنا، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شما دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان در گام دوم انقلاب قطعا نقش‌آفرین خواهید بود و آینده کشور به دست شماست، خاطرنشان کرد: موفقیت ابتدای راه است و باید با تلاش در پی ارتقای خود باشید، ما هم با تشکیل جوامع یادگیری، شما را تنها نخواهیم گذاشت و حمایت از خلاقیت و نوآوری و طرح‌های جدید دانش آموزان از اولویت‌های دولت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha