• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401061914151
  • خبرنگار : 50136

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان:

شهرهای آبی در آذربایجان غربی افزایش یافت

شهرهای آبی در آذربایجان غربی افزایش یافت

ایسنا/آذربایجان غربی دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی از افزایش تعداد شهرهای آبی کرونایی در استان خبرداد.

دکتر سید جلیل موسوی در گفت و گو با ایسنا افزود: با کاهش روند بیماری کرونا در استان در حال حاضر ۴ شهرستان سلماس، نقده، بوکان و پیرانشهر: آبی، شهرستان پلدشت: نارنجی و  ۱۲ شهرستان زرد است.

وی با اشاره به افول موج هفتم کرونا در استان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸۱ نفر در بخشهای کرونایی استان بستری هستند همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ مورد بستری جدید ثبت شده که از این تعداد پی سی آر ۵ بیمار مثبت بوده است.

دکتر موسوی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ نفر به مراکز ۱۶ ساعته در استان مراجعه کردند، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک مورد مبتلای جدید مثبت در استان ثبت شده است.

این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۲ مورد فوتی مثبت در استان ثبت شده است.

دکتر موسوی با اشاره به اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۲۰۵ هزار و ۴۵ دوز واکسن در استان بین جامعه هدف ۵ سال به بالا تزریق شده است، اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون و ۶۷۱ نفر نوبت اول، بیش از ۲ میلیون و ۳۹۲ نفر نوبت دوم، بیش از یک میلیون و ۹۲ نفر نوبت سوم و ۴۷ هزار و ۷۰۸ نفر نوبت چهارم واکسن کرونا را دریافت کردند.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان خاطر نشان کرد: بررسی آمارها بیانگر کاهش بیماران مراجعات سرپایی ، بستری کل، تستهای مثبت و موارد فوتی است که این آمار نشان دهنده این است که سیر نزولی بیماری کرونا در استان ادامه دارد.

این متخصص بیماریهای عفونی با اشاره به اینکه تجزیه و تحلیل روند کرونا نشان می دهد که شدت و حدت موج هفتم در مقایسه با موجهای قبلی کمتر و ضعیفتر است، گفت: ابتلاهای گسترده جهانی از یک سو، واکسیناسیون وسیع از سوی دیگر باعث شد که یک ایمنی عمومی نسبی در سطح دنیا ایجاد شود و به مرور زمان و در خلال ۳ سال از شدت و حدت بیماری کاسته شود.لذا پیش بینی می شود اگر جهش های خطرناکی اتفاق نیافتد روند بیماری در موج بعدی خفیف تر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha