• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401061914242
  • خبرنگار : 50088

آموزش‌های فنی و کسب مهارت عاملی مهم برای ایجاد اشتغال

آموزش‌های فنی و کسب مهارت عاملی مهم برای ایجاد اشتغال
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید حاج اصغر رمضانی تربت‌ حیدریه گفت: امروز با توجه به کاهش نیروی انسانی در ادارات و حتی کارخانه‌های پیشرفته کسب مهارت‌های فنی برای تجهیز و پشتیبانی در مشاغل مختلف بسیار حائز اهمیت است.

هاشم صادق‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز آموزش‌های فنی و کسب مهارت در حوزه‌های مختلف یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد اشتغال است و مراکز فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های متفاوت و ارائه مدارک معتبر می‌توانند نقش موثری در پیشبرد این اهداف باشند.

وی با اشاره به اهمیت کسب و کار پایدار افزود: در حال حاضر آموزش نیروی انسانی ماهر و کارآمد در تحولات و پیشرفت‌های اقتصادی به ویژه در کشورهای در حال توسعه نقش مهمی دارد.

صادق‌زاده بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر و مورد نیاز بازار کار در حوزه‌های مختلف دارد و این آموزش‌ها نه‌تنها در کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای نقش دارد بلکه به ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری کمک شایانی می‌کند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تاکنون برای تعداد ۶۰۰ نفر در ۲ بخش خواهران و برادران دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در این مرکز برگزار شده، توضیح داد: بر حسب نیاز بازار و ایجاد اشتغال پایدار آموزش‌ها در رشته‌های برق، صنایع خودرو، تاسیسات، کشاورزی، طراحی دوخت، هنرهای تزئینی، صنایع دستی، خدمات اداری و فناوری اطلاعات بیشترین متقاضی را در بر داشته است.

سرپرست مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید حاج اصغر رمضانی تربت‌ حیدریه خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵ نفر موفق شدند در همین مدت پیش از طی کردن دوره‌های آموزش و کسب مهارت لازم وارد بازار کار شوند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آشنایی هنرآموزان در مدت فرا گرفتن مهارت با محل کار واقعی است و این امر سبب می‌شود فرد خود را در محل واقعی کار محک زده و آنچه نیاز است را کسب کند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha