• یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401061914443
  • خبرنگار : 50163

استقرار دفتر سینمای جوان از مطالبات هنرمندان ابهری

استقرار دفتر سینمای جوان از مطالبات هنرمندان ابهری

ایسنا/زنجان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابهر گفت: استقرار دفتر سینمای جوان و ایجاد سینما سیار از مطالبات هنرمندان این شهرستان است.

آیسان صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پروژه‌های سینمایی ابهر، اظهار کرد: پروژه‌های سینمایی در حال احداث شهرداری ابهر به تعداد سه سالن سینمایی در مجتمع پردیس و یک سالن در مجتمع ارغوان به مساحت‌های ۱۲۰ متر، ۱۱۸ متر، ۱۲۵ متر و ۴۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به مشکلات ابهر در حوزه سینمایی، عنوان کرد: استقرار دفتر سینمای جوان، اختصاص تجهیزات سینما سیار برای استفاده در فرهنگ‌سرای نور و بهره‌مندی مناطق کم‌برخوردار و روستایی شهرستان، توسعه فضای سالن اجتماعات فرهنگ‌سرای نور ابهر و تبدیل به سالن اجتماعات چند منظوره از مطالبه‌های هنرمندان این شهرستان است.

صادقی با یادآوری اینکه وجود پیشکسوتان در شهرستان‌ها می‌طلبد تا با گسترش فضاهای آموزشی زمینه انتقال تجربه فراهم شود، تاکید کرد: برای تحقق این امر نیز نیازمند حمایت هستیم.

این مسئول یادآور شد: ابهر با داشتن ظرفیت‌هایی همچون پیشکسوتان هنری و جوانان تحصیل‌کرده در حوزه نمایش، فیلم و سینما، نیاز مبرم به مرکزی جهت آموزش و پرورش هنرمندان در حوزه‌های سینمایی و تولید آثار فاخر و ارزشی دارد تا هنرمندان بتوانند با برگزاری نشست‌ها، همایش‌ها، جشنواره‌ها و کارگاه‌های فیلم‌سازی و نمایش و تولید فیلم در راستای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی، شناساندن فرهنگ و ظرفیت‌های بومی و محلی منطقه تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه در راستای تحقق عدالت فرهنگی و هنری در سطح شهرستان، با حمایت سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوان ایران و تخصیص بودجه و تجهیزات لازم، نیاز مبرم به استقرار دفتر نمایندگی سینمای جوان ایران در ابهر داریم، عنوان کرد: این موضوع کمک می‌کند تا علاوه بر ارتقای شاخص‌های سینمایی در منطقه از هنرمندان و تولیدات فاخر و ارزشمندشان حمایت شود و به سهولت بتوانند مجوز تولیدات فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را اخذ کنند.

صادقی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سرای نور ابهر به عنوان تنها مجتمع فرهنگی و هنری زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان، دارای فضای آموزشی و کارگاهی مناسب، آمفی تئاتر با گنجایش ٢٢٠ نفر، سالن کنفرانس با ظرفیت ٥٠ نفر مجهز به سیستم صوتی است که دارای شرایط استقرار دفتر سینمای جوان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha