• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401061914593
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان: 

تداوم سیاست‌های فعلی باعث فربه‌تر شدن دلالان زمین و مسکن خواهد شد

تداوم سیاست‌های فعلی باعث فربه‌تر شدن دلالان زمین و مسکن خواهد شد

ایسنا/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی زنجان گفت: برای ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی مسکن ملی در شهر زنجان با مشکل تامین زمین مواجه هستیم. 

مسعود بیات‌منش ظهر امروز (۱۹ شهریورماه) در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان زنجان، با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی خانه‌های خالی و زمین‌هایی که در دست دلالان است را شناسایی کنند، اظهار کرد: اگر با همان سیاست‌های سال‌های گذشته پیش برویم، دلالان و املاکی‌های مسکن فربه‌تر از قبل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ جمعیت برای ۵۴۰ هزار نفر جا دارد اما مالکیت بسیاری از زمین‌ها مشخص نیست، افزود: در سطح شهر زنجان بیش از ۴۸ هزار نفر در سامانه طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد طبق پالایش‌ها حدود ۱۳ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و برای ۲۵۰۰ نفر نیز در منطقه مهرآرا و کوی زیتون که زمین وجود داشت، تخصیص زمین انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه در شهر زنجان تا امروز ۱۸ هزار واحد مسکونی جانمایی شده و در حال ساخت است، ادامه داد: ۱۶ هزار متقاضی مجردی که در طرح جهش تولید مسکن ثبت‌نام کرده بودند، در اولویت‌های بعدی قرار گرفتند. در حال حاضر نیز ۱۰ هزار متقاضی واجد شرایط در استان وجود دارد که منتظر خانه هستند که باید به فکر تامین زمین برای ساخت مسکن این افراد باشیم.

وی ابراز کرد: با توجه به تعریف کمربندی؛ تنها نقطه‌ای که ما بین کمربندی و شهر باقی مانده در ذیل غربی شهر زنجان و در محدوده اراضی ثمین ۲ به مساحت حدود ۱۳۰ هکتار است که برای این اراضی درخواست الحاق به محدوده شهری انجام شده تا در ساخت مسکن ملی مورد استفاده قرار گیرد که برای ۵۵۰۰ نفر در این محل، ساخت مسکن انجام خواهد شد.

این مسئول با تاکید بر اینکه باید قوانین را بدانیم و از شبه‌افکنی پرهیز کنیم، بیان کرد: طرح ملی مسکن رویکرد این دولت است. طی ۸ سال گذشته سیاست دولت یک‌وجهی بود و همین سیاست باعث افزایش نرخ اجاره‌بها و قیمت مسکن شد. از سال ۸۰ به جز الحاق ۸۰ هکتاری به محدوده گلشهر، پونک و فرهنگیان، الحاقی جدیدی به محدوده شهر نداشتیم.

وی خطاب به دستگاه‌های نظارتی، اظهار کرد: سئوال ما این است که زمین‌های بلااستفاده در شهر در مالکیت کیست. این موضوع را باید بازرسی ورود کرده و بررسی کند. باید مشخص شود خانه‌های خالی در دست چه کسانی است. یک دلال یا یک بنگاه چند قطعه زمین در گلشهر و شهرک‌های اطراف دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه یک جوان با وجود مشکلات اقتصادی، قادر به تهیه زمین نیست و از سوی دیگر اجاره‌بهای منازل نیز بسیار بالا رفته است، خاطرنشان کرد: طرح جهش تولید مسکن ادامه دارد و برای تهیه مسکن مورد نیاز به زمین نیاز داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha