• شنبه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401061914642
  • خبرنگار : 50189

حسن پور:

۸۵ درصد از پول کرمانی‌ها به خارج از استان منتقل می‌شود/در بخش صنعت فقط مونتاژکار هستیم

۸۵ درصد از پول کرمانی‌ها به خارج از استان منتقل می‌شود/در بخش صنعت فقط مونتاژکار هستیم

ایسنا/کرمان نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی معتقد است: در بخش صنعت ما فقط مونتاژکار هستیم و اگر قصد حل مشکل اشتغال را داریم باید به سمت قطعه سازی و صنعتی شدن سوق پیدا کنیم.

شهباز حسن پور ظهر امروز ۱۹ شهریورماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان گفت: پذیرفته نیست که رتبه استان کرمان در پرداخت مالیات در سطح کشور، اول باشد.

او با بیان این مطلب که پروژه ها با بازی کلمات اجرا نمی شود، تصریح کرد: ظرفیت و پتانسیل استان بیش از اینهاست و باید از آب، هوا و زمین برای مردم ثروت خلق کنیم و این شدنی است و بدانید کسی در تهران دلش برای ما نسوخته است.

به اعتقاد نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت استان، باید کرمان جزو پنج استان برتر کشور در بحث اشتغال و مشارکت اقتصادی باشد.

«مبلغ هنگفتی از پول های استان در بانک های تهران سپرده شده اما جای سوال است که چرا یک نفر مامور نمی شود این وضعیت را مشخص کند. به طور مثال فقط شرکت مپنا بیش از چند هزار میلیارد تومان پروژه در استان کرمان دارد اما یک ریال از پول های آن در بانک های استان سپرده نیست. استاندار باید مطالبه گر این موضوع باشد.» این مطلب بخشی از انتقادات حسن پور نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این جلسه بود.

او با بیان این مطلب که ۸۵ درصد از پول استان به خارج از استان منتقل می شود می افزاید: باید کارگروه ویژه ای در خصوص شناسایی نقاط قوت و ضعف استان تشکیل شود. یکی از نقاط ضعف ها شهرداری ها هستند که بیشترین منابع به آنها اختصاص می یابد اما در بحث اشتغال دیده نشده اند و هیچ سوال و جوابی در زمینه میزان اشتغالی که ایجاد کرده اند از آنها نمی شود.

حسن پور از استاندار درخواست کرد که سه نفر از اعضای این جلسه مامور شوند تا بررسی کنند که فقط در مرکز شهر کرمان چند نفر از اتباع بیگانه غیرمجاز در مشاغل مختلف به کار گرفته شده اند. این حق کرمانی هاست که در اختیار غیرمجازین قرار گرفته است.

به گفته او، در بخش صنعت ما فقط مونتاژکار هستیم و اگر قصد حل مشکل اشتغال را داریم باید به سمت قطعه سازی و صنعتی شدن سوق پیدا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha