• یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401062015201
  • خبرنگار : 50181

معاون محیط زیست استان:

کرمانشاه نیازمند ۴ سایت بازیافت نخاله ساختمانی است

کرمانشاه نیازمند ۴ سایت بازیافت نخاله ساختمانی است

ایسنا/کرمانشاه اردیبهشت سال ۱۳۹۳ بود که کرمانشاه به عنوان اولین استان کشور صاحب سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی شد، اما این سایت تنها برای مدت کوتاهی فعالیت کرد و از آن زمان تاکنون با گذشت نزدیک به هشت سال تعطیل است.

طرح بازیافت نخاله های ساختمانی سال ۱۳۹۱ در شورای شهر کرمانشاه تصویب شد و در نهایت سال ۱۳۹۳ دکتر هایده شیرزادی به عنوان مجری این طرح، با وارد کردن ماشین آلات مورد نیاز بازیافت نخاله، اولین سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی کشور را در کرمانشاه راه‌اندازی کرد.

به نرخ آن زمان پنج میلیارد تومان تجهیزات وارد کرمانشاه شد، در قالب دو خط که ظرفیت بازیافت روزانه دو هزار تن نخاله را داشت.

اما این سایت بعد از مدت کوتاهی به جهت آنکه محل در نظر گرفته شده برای آن مورد تایید نبود، تعطیل شد و با گذشت این همه سال هنوز هم فعال نشده و حالا قرار است با احداث سایت‌های جدید بازیافت نخاله ساختمانی در کرمانشاه، این تجهیزات به سایت‌های جدید منتقل شود.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست کرمانشاه با اشاره به صدور مجوز برای یک سایت بازیافت نخاله، گفت: در شهر کرمانشاه نیازمند چهار مرکز برای جمع‌آوری و بازیافت نخاله‌های ساختمانی هستیم.

فرحناز اقبالی کلهر در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تجمع نخاله‌های ساختمانی در برخی نقاط اطراف شهر کرمانشاه، گفت: در کارگروه مدیریت پسماند استان این موضوع را بررسی کردیم و فعلا برای یک محل بازیافت نخاله برای شهر کرمانشاه مجوز صادر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به گستردگی محورهای اطراف شهر، برای اینکه جلوی تخلفات و ریختن نخاله در اطراف شهر گرفته شود، نیازمند چهار سایت بازیافت نخاله هستیم.

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست کرمانشاه تاکید کرد: مقرر شده نخاله‌هایی که از پیش در اطراف شهر رها شده نیز تجمیع و به این سایت‌ها برای بازیافت منتقل شود.

اقبالی با اشاره به تجهیزات بازیافت نخاله ساختمانی که از قبل در کرمانشاه داشتیم، عنوان کرد: دو خط بازیافت نخاله ساختمانی سیار داریم که قابل انتقال به این سایت‌ها برای بازیافت نخاله ها هستند.

وی ابراز امیدواری کرد، با پیگیری های انجام شده، سایت بازیافت نخاله‌های ساختمانی هرچه زودتر در کرمانشاه راه‌اندازی شود.

معاون محیط زیست استان کرمانشاه، از پیامدهای تجمع نخاله‌های ساختمانی و رها شدن آن در حاشیه شهر هم یاد کرد که علاوه بر معضلات و آلودگی زیست محیطی، باعث شده چهره شهر نیز تحت تاثیر قرار بگیرد و افزود: چنانچه نخاله‌های ساختمانی بازیافت شود، امکان استفاده از  مصالح ساختمانی بازیافت شده نیز وجود خواهد داشت.

بر اساس برآوردها روزانه بیش از چهار هزار تن و در سال چیزی بیش از ۱.۵ میلیون تن نخاله ساختمانی در کرمانشاه تولید می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha