• یکشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401062015431
  • خبرنگار : 50378

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح کرد

لزوم اختصاص اعتبارات ملی به برنامه‌های دهه پایانی صفر در مشهد

لزوم اختصاص اعتبارات ملی به برنامه‌های دهه پایانی صفر در مشهد
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به برنامه‌های ویژه همچون دهه پایانی ماه صفر باید نگاه ملی به شهر مشهد باشد و اعتبارات ملی به آن اختصاص یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نخستین نشست کمیسیون تخصصی درمان بیماران خارجی در شورای ملی زیارت که با حضور معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی نژاد، سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری برگزار شد، با بیان اینکه در برنامه‌های ویژه همچون دهه پایانی ماه صفر باید نگاه ملی به شهر مشهد باشد و اعتبارات ملی به آن اختصاص یابد، افزود: این دانشگاه به جمعیت ثابت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر و حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر داخلی و ۶ یا ۷ میلیون زائر خارجی  خدمت ارائه می‌کند، از همین رو  باید در برنامه‌های ملی شرایط مشهد به صورت ویژه دیده شود.

محمدعلی کیانی خاطرنشان کرد: خدمات درمانی اورژانسی برای این جمعیت اجتناب‌ناپذیر است، به همین دلیل بیشتر از یک اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد برای خدمت‌رسانی مورد نیاز است.

وی بیان کرد: در کمیته تخصصی زیارت و کمیته درمان گردشگران سلامت، توجه به اختصاص اعتبارات لازم برای هزینه‌های این برنامه در مشهد ضروری است.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت نیز در این نشست، اظهار کرد: باید از ظرفیت نهادهای ملی و سازمان‌های بالادستی برای کمک به شورای ملی زیارت و توسعه فرهنگ زیارت و همچنین گسترش زیر ساخت‌های درمان گردشگران سلامت که برای زیارت و سلامت به مشهد سفر می‌کنند، بهره برد.

عباس شیراوژن با اشاره به حضور سالانه میلیون‌ها زائر برای زیارت بارگاه منور رضوی در مشهد اظهار کرد: باید به برنامه‌های دهه پایانی صفر و مناسبت‌های خاص زیارتی در مشهد به صورت ملی توجه شود.

همچنین حجت‌السلام گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بسیاری از عرصه‌ها چون گردشگری سلامت، مدیریت بیماری کرونا و برنامه‌ریزی دهه آخر صفر کاملا جهادی است، ادامه داد: توجه ویژه به سرباری جمعیت مشهد باید در برنامه‌های کشوری دیده شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی گفت: در حوزه مدیریت و ساماندهی شرکت‌های گردشگری سلامت اقدامات خوبی در این دانشگاه صورت گرفته است که جای قدردانی دارد.

داوود خوش شکن، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گزارشی از اقدامات این حوزه ارائه کرد و تصمیم بر آن شد که مصوبات شورای ملی زیارت و پیشنهاد کارگروه به عنوان برنامه ابلاغ شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha