• دوشنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401062116007
  • خبرنگار : 50239

مسئول قرارگاه رسانه‌ای وزارت ورزش و جوانان خبر داد

بهره‌مندی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اربعین حسینی از خدمات سمن‌های حوزه جوانان

بهره‌مندی بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اربعین حسینی از خدمات سمن‌های حوزه جوانان

ایسنا/همدان مسئول قرارگاه رسانه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: همزمان با آغاز رسمی مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی، خدمات گروه جوانان سازمان‌های مردم نهاد کشور فعال شده است.

امیر غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در این طرح سمن‌های جوان کشور با محوریت شهرهای مسیر عزیمت و پیاده‌روی زائرن حسینی به فعالیت پرداخته‌اند، مطرح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در اربعین حسینی از خدمات سمن‌های حوزه جوانان بهره مند می شوند.

وی افزود: این سمن‌ها که دارای مجوز از وزارت ورزش و جوانان هستند، با اعلام آمادگی برای برپایی موکب‌های سیار، توزیع نذورات بین کودکان کار، نمایش حسینی، زیارت عاشورا، اطعام عزاداران، هدیه فرهنگی برای افراد بی بضاعت، کاروان فرهنگی، اعزام خانواده شهدای مدافع حرم اتباع به کربلا، توزیع پک راهنمای سفر و پک بهداشتی بین زائران، پاکسازی محل پیاده روی زائران، آموزش به زائران در زمینه بیماری‌های واگیردار و غیرواگیردار فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: برپایی آشپزخانه، ارائه مشاوره مذهبی، بهداشتی و خانوادگی، طراحی و اجرای طرح کشوری "جای پای یار"، برپایی موکب حسینیه کودک، خدمات پزشکی شامل پزشک عمومی، دندانپزشکی، پرستاری، مامایی، پزشک طب سنتی، خدمات تعمیرات موبایل، خدمات خیاطی، ساخت زائرسرا در نجف، کاشی‌کاری کف حرم کاظمین از دیگر خدمات ارائه شده توسط سمن‌های جوان کشور است.

غلامی ادامه داد: در این طرح بزرگ که با همکاری وزارت ورزش و جوانان صورت می گیرد، تعداد ۳۵ سمن جوان از شهرهای تهران، فارس، همدان، یزد، ایلام، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و غربی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، زنجان، قم، سمنان و مازندران همراهی دارند.

مسئول قرارگاه رسانه‌ای وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: همچنین چهار تیم حرفه‌ای از چهار استان کشور از شرق تا غرب کشور و از مرز عراق تا کربلا و نجف برای تولیدات رسانه‌ای اعزام شده‌اند.

وی اظهار کرد: این تیم‌ها در طول مسیر از فعالیت موکب‌ها، حضور جوانان ایرانی و بین المللی در اربعین حسینی پوشش رسانه‌ای در قالب تیزر، مصاحبه، عکس، خاطره نوشت، موشن گرافی و ... را خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، دبیرخانه قرارگاه رسانه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خانه جوان استان همدان قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha