• سه‌شنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401062217245
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در مازندران خبر داد

اتصال سامانه گواهی بهداشتی محصولات کشاورزی به روسیه

اتصال سامانه گواهی بهداشتی محصولات کشاورزی به روسیه

ایسنا/مازندران رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام اینکه سامانه الکترونیک گواهی بهداشتی را به روسیه متصل کردیم و از این طریق محصولات کشاورزی خودمان را به این کشور صادر می کنیم افزود: بستر سامانه سماک راه اندازی شده و همه سازمان‌ها موظف هستند سلامت محصولات را از این سامانه پیگیری کنند.

شاهپور علائی مقدم در جلسه ستاد گیاهپزشکی مازندران با بیان اینکه عیار مازندران در تامین امنیت غذایی و تامین غذای کشور بسیار بالاست گفت: مازندران از استان‌های برتر کشور در حوزه کشاورزی بوده و از انسجام خوبی برخوردار است و در ارزیابی‌ها و بازدیدهای میدانی، عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه مازندران یک دانشگاه علمی کاربردی در بخش کشاورزی است که هم وجه علم و هم وجه کاربرد را داراست اظهار کرد: مازندران مقام اول تنوع گیاهی را در کشور داراست و این نشان از استعداد ویژه این استان است و اقلیم خاص، تنوع محصولات و تداوم پوشش گیاهی در همه سال، شرایط نگهداری محصولات کشاورزی را در این استان سخت کرده است 

علائی مقدم به وجود ۸ هزار گونه گیاهی در کشور اشاره کرد و گفت: کشاورزی یک فعالیت پر ریسک است که هم ریسک تولید و هم ریسک قیمت دارد و وظیفه ما کاهش ریسک تولید و محافظت و مراقبت از گیاهان در برابر آفات و بیماری‌ها و عوامل خسارت زا است.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در ادامه با تاکید بر اینکه این سازمان طبیب بخش کشاورزی و یک سازمان واکنش سریع است که اهمیت و کارکرد بسیار ویژه ای در سلامت محصول و سلامت انسان دارد تصریح کرد: هر میزان برای حفظ نباتات کشور هزینه کنیم هزار برابر از هزینه‌های وزارت بهداشت کاسته می‌شود.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه در مبارزه با آفات در استان مازندران خیلی خوب عمل شد و آفات مهم استان مهار و کنترل شدند و در ۳۰ هزار هکتار اراضی این استان علیه مگس میوه مبارزه شد، گفت: دنیا به دنبال نظم نوین تجارت است و محصولات کشاورزی را از مبدأ تا زمان رسیدن محصول به دست مصرف کننده، تحت کنترل و نظارت دارد و تمام کودها، سموم و مواد مغذی که محصول دریافت می‌کند را تحت رصد، پایش و آنالیز دارد.

علائی مقدم در پایان با بیان اینکه با تلاش فراوان توانستیم سامانه الکترونیک گواهی بهداشتی را به روسیه متصل کنیم و از این طریق محصولات کشاورزی خودمان را به این کشور صادر کنیم گفت: بستر سامانه سماک در استان‌ها راه اندازی شده و همه سازمان‌ها موظف هستند سلامت محصولات را از این سامانه پیگیری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha