• چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401062318059
  • خبرنگار : 50491

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان عنوان کرد؛

پیش‌بینی رشد ۴۰ درصدی درآمد بخش کشاورزی در گلستان

پیش‌بینی رشد ۴۰ درصدی درآمد بخش کشاورزی در گلستان

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان گفت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده امسال درآمد ما از بخش کشاورزی گلستان رشد ۳۵ الی ۴۰ درصدی خواهد داشت.

سید محمد دهنوی صبح امروز چهارشنبه ۲۳ شهریور در گردهمایی طرح جهش تولید در دیمزارها و کشت محصولات پاییزه گلستان که با حضور معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: کشت در دیمزارها موضوع مهمی است و به عبارتی دیگر مهم ترین کار در سال مزین به "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین" کشت در دیمزارها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در دنیا سطح زیرکشت دیمزارها به ۶۰ الی ۷۰ درصد می رسد، افزود: اگر ما به این مهم دست پیدا کنیم انقلابی در جهش تولید رخ می دهد.

 با تأکید بر اینکه چالش آینده ما آب است، تصریح کرد: اگر با برنامه ریزی و دقت نظر برای آینده برنامه ریزی نشود دچار مشکل خواهیم شد لذا همیشه سعی کردیم در کنار خانواده بزرگ جهاد کشاورزی باشیم گرچه جهاد کشاورزی به قدر کافی مستقل شده و توان برنامه‌ریزی برای آینده بهتر را دارد اما مجموعه های دیگر برای بهبود شرایط در کنار این سازمان قرار می گیرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان بر ضرورت توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد و یادآور شد: در سال ۱۴۰۱ منابعی از تبصره ۱۶، ۱۸ و تسهیلات رونق تولید و بنگاه های رفع موانع تولید را در خدمت توسعه بخش کشاورزی قرار خواهیم داد.

دهنوی با بیان اینکه امسال به طور میانگین در هر هکتار بین پنج تا ۶ میلیون تن شالی در گلستان برداشت شد، تأکید کرد: برداشت شالی در استان مازندران در هر هکتار به ۱۱ تن هم می رسد و این دستاورد گره زدن حوزه کشاورزی به دانش بنیان و استفاده از ظرفیت مرکز تحقیقات و کشاورزی است.

وی با تأکید بر اینکه باید به حوزه کشاورزی اهمیت ویژه تری دهیم، خاطرنشان کرد: کشاورزی مهم ترین مزیت گلستان است و حوزه اقتصادی استان بخش اعظمی از موفقیت خود را مدیون حوزه کشاورزی است، امسال پیش بینی ما از درآمد بخش کشاورزی رشد ۳۵ الی ۴۰ درصدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha