• چهارشنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401062318125
  • خبرنگار : 50491

گام بلند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان برای جهش تولید در دیمزارها

گام بلند ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان برای جهش تولید در دیمزارها

ایسنا/گلستان مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها در ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

ساسان احمدی شامگاه چهارشنبه ۲۳ شهریور در گردهمایی طرح جهش تولید در دیمزارها و کشت پاییزه در گلستان که با حضور معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: فاز آزمایشی طرح جهش تولید در دیمزارها از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و این مسئله جزو دغدغه های مسئولان و دولت به ویژه مقام معظم رهبری بود.

وی با بیان اینکه حوزه تولید از ارکان اصلی استقلال یک کشور است، افزود: تولید می تواند یکی از ارکان اصلی پیشرفت کشور باشد، این مهم به ویژه با تحولات سیاسی جهان به ویژه جنگ روسیه و اوکراین بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان به طرح تولید در دیمزارها اشاره کرد و گفت: در این طرح مسئولان و کشاورزان پای کار آمدند و کاری را دنبال کردند تا در حوزه تولید محصولات کشاورزی به ویژه دیم پیشرفت کنیم و سرنوشت کشور را تغییر دهیم.

احمدی با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کنار سایر دستگاه های اجرایی است، ابراز داشت: امیدوارم با کمک جهاد کشاورزی، سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ به جهش تولید بهتر ختم شود، طرح جهش تولید در دیمزارها در سال نخست هشت شهر  با سطح زراعی ۲۰ هزار هکتار، سال دوم در ۹ شهر گلستان با سطح زراعی ۷۰ هزار هکتار و در سال جدید ۲۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه مشارکت در بیمه محصولات کشاورزی از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بود، گفت: بیمه کشاورزی در استان گلستان به ۵۲ درصد رسید که باید اهتمام بیشتری به این بخش شود، متاسفانه بیمه نتوانست در حوزه کشاورزی برخی موضوعات را تحت پوشش قرار دهد و به نظر می‌آید در حوزه بیمه‌ای به سازوکارهای بهتری نیاز است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان اعطای تسهیلات ارزان قیمت، به کارگیری کارشناسان فارغ التحصیل بیکار کشاورزی به حالت پاره وقت، مبارزه با آفت ها و عوامل زیان‌رسان را از دیگر اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در حوزه کشاورزی استان گلستان برشمرد و خاطرنشان کرد: انجام برخی از اقدامات از جمله توسعه بیمه کشاورزی و غیره کشاورزان از مشکلات خارج می کند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha