• پنجشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401062418373
  • منبع : نمایندگی مازندران

تا امروز به ثبت رسید

تسهیلات نهضت ملی مسکن برای ۱۶ هزار مازندرانی

تسهیلات نهضت ملی مسکن برای ۱۶ هزار مازندرانی

ایسنا/مازندران معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۱۶۹ نفر از شهروندان مازندرانی تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن را دریافت کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، سید عباس رهگشای با اعلام خبر فوق اظهار کرد: مجموع مبلغ تسهیلات پرداختی به متقاضیان در این مرحله حدود ۱۹۰ میلیارد تومان است که میزان تسهیلات پرداختی به هر نفر طبق شرایط از قبل تعیین شده ۳۵۰ میلیون تومان برای مرکز استان و ۳۰۰ میلیون تومان برای سایر شهرستان ها بوده و براساس پیشرفت فیزیکی طرح در سه گام به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رهگشای با اعلام اینکه تاکنون ۱۰ بانک عامل مستقر در مازندران ۲۰۰۰ میلیارد تومان از منابع مالی مورد نیاز برای ساخت ۳۸ هزار خانه در قالب طرح نهضت ملی مسکن را تامین کرده اند تصریح کرد: کارمزد این تسهیلات ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت آن ۲۰ ساله است.

وی افزود: ۱۶ هزار نفری که تسهیلات بانکی را دریافت کرده اند در حال ساخت خانه هایشان هستند و این واحدهای مسکونی نیز در مرحله سفت‌کاری و آجرچینی قرار دارد.

معاون اداره کل راه و شهرسازی مازندران متذکر شد: ۳۰۰۰ واحد از این خانه‌ها در بابل، ۳۰۰۰ واحد در آمل، ۲۰۰۰ واحد در قائمشهر، ۱۰۰۰ واحد در ساری، ۳۰۰۰ واحد به صورت خودمالک در تمامی شهرهای استان و ۴۱۶۹ واحد هم به عنوان طرح روستایی در مازندران در دست ساخت است.

رهگشای با تاکید بر اینکه ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن در دیگر شهرستان‌های مازندران با جمع‌ بندی تعداد متقاضیان واجد شرایط در هفته‌ های آینده در گام اجرایی قرار می گیرد خاطرنشان کرد: حدود ۲۰۰ انبوه ساز و پیمانکار در اجرای این طرح با راه و شهرسازی مازندران همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه متقاضیان خانه دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن مازندران قبل از دریافت تسهیلات باید آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را به حساب راه و شهرسازی استان واریز کنند، گفت: تاکنون حدود ۳۶ هزار نفر از افراد واجد شرایط، اقدام به واریز این مبلغ کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha