• پنجشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401062418453
  • خبرنگار : 50093

شهردار مشهد:

این چه استدلالی است که محدوده حرم رضوی را منتهی به دیوارها و گیت‌های آن بدانیم؟

این چه استدلالی است که محدوده حرم رضوی را منتهی به دیوارها و گیت‌های آن بدانیم؟
عکس آرشیوی است

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: اگر یک تولیت دیگر صحن جدیدی هم بسازد، مجددا محدوده حرم تغییر می‌کند؟ این چه استدلالی است که محدوده حرم منتهی به دیوارها و گیت‌های آن بدانیم؟

سیدعبدالله ارجائی امروز، ۲۴ شهریور ماه، در همایش در محضر امام مهربانی‌ها که با حضور ۱۵۰۰ نفر از خدمتگزاران مجاور در مجتمع آیه‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: معتقدیم مشهد متعلق به امام هشتم(ع) بوده و فلسفه ذاتی این شهر بارگاه منور امام هشتم(ع) است. یک باغ خصوصی در کمتر از ۱۳۰۰ سال به یک ابرشهر جهانی با سه میلیون شهروند و ۳۰ میلیون زائر تبدیل شده است.

وی افزود: مشهد حرم‌شهر است و تمام مناسباتی که در این شهر وجود دارد، باید یک تناسبی با فلسفه ذاتی این شهر داشته باشد.

شهردار مشهد تاکید کرد: آیا امام معصوم(ع) محصور در بودجه و امکانات آستان قدس است؟ در یک دوره‌ای صحن انقلاب سپس صحن آزادی، پس از آن صحن جمهوری و در ادامه صحن جامع را ساخته‌اند.  اگر آستان قدس رضوی بودجه و اعتبارش بیش از این‌ها بود و صحن جامع رضوی را به جای حدود پنج هکتار، ۵۰ هکتار می‌ساخت و درب ورودی را به میدان بسیج انتقال می‌داد، آن موقع می‌گفتید کدام محدوده جزو حرم رضوی است؟

وی ادامه داد: هر جا که گیت‌های امنیتی وجود دارد، پس از عبور از آنجا عرض ارادات کرده و اگر با زائری برخوردی داشته باشیم، بلافاصله پس از برخورد از او عذرخواهی کنیم اما اگر در شهر با همان زائر برخوردی داشته باشیم، اخلاق‌مان فرق می‌کند. چه تفاوتی میان آن‌طرف و این‌طرف گیت‌های امنیتی حرم وجود دارد؟ چه می‌شود که وقتی از گیت حرم عبور می‌کنیم، تمام اخلاق و سکنات ما متفاوت می‌شود اما وقتی از حرم بازمی‌گردیم، تمام آن‌ را جا می‌گذاریم؟

شهردار مشهد گفت: معتقدیم که هر کس در این شهر به زائر خدمت می‌کند، خادم است. لباس خدمت فقط لباده مشکی خدام حرم نیست. لباس اتوبوس‌ران، تاکسی‌ران، پاکبان و لباس مدیر ما لباس خدمت و میز مدیر ما سنگر است.

ارجائی بیان کرد: گویا این گیت امنیتی که برای تفتیش بدنی است، به لحاظ روحی نیز روی ما تاثیر گذاشته است. در شهر همه میهمان امام رضا(ع) هستند. برای هر کس میهمانانش از خودش عزیزترند. اگر جایی برود و خودش را تکریم نکنند، خیلی ناراحت نمی‌شود اما اگر میهمانش را تکریم نکنند، عصبانی و دلگیر می‌شود. خدانکند امام رضا(ع) از ما دلگیر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha