• پنجشنبه / ۲۴ شهریور ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401062418580
  • خبرنگار : 50455

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور عنوان کرد:

دولت سیزدهم برنامه‌ریزی برای طرح اصلاح نظام بانکی را آغاز کرده است

 دولت سیزدهم برنامه‌ریزی برای طرح اصلاح نظام بانکی را آغاز کرده است

ایسنا/قم معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت سیزدهم برنامه‌ریزی برای طرح اصلاح نظام بانکی را پس از بررسی و تصویب در شورای عالی سران قوا آغاز کرده است و از سال آینده تمامی بانک‌ها موظف به اجرای آن هستند و قطعاً نظرات مراجع عظام در این زمینه راهگشاست.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور امروز ۲۴ شهریورماه در دیدار با آیت‌الله سبحانی از مراجع تقلید،   اجرای سیاست خارجی متوازن و اولویت ارتباطات خارجی با همسایگان را از مهم‌ترین اهداف سیاست خارجی دولت برشمرد، و افزود: دولت سیزدهم نیازمند رهنمودها و نصایح مراجع عظام تقلید برای تحقق اهداف و خدمت‌رسانی به مردم است.

وی با بیان اینکه انبوهی از مشکلات اقتصادی از دهه‌های گذشته تاکنون متراکم شده‌ است ادامه داد: دولت با آسیب‌شناسی و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای حل مشکلات اقتصادی کشور گام برمی‌دارد.

رضایی منطبق نبودن کامل نظام پولی و بانکی بر احکام اسلامی و شرعی و بانکداری اسلامی را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساختار بانکی کشور از ۵۰ سال گذشته تاکنون تغییری نکرده و بسیاری از استانداردهای نظام مالی و پولی در آن رعایت نشده‌است.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور تاکید کرد: دولت سیزدهم برنامه‌ریزی برای طرح اصلاح نظام بانکی را پس از بررسی و تصویب در شورای عالی سران قوا آغاز کرده است و از سال آینده تمامی بانک‌ها موظف به اجرای آن هستند و قطعاً نظرات مراجع عظام در این زمینه راهگشاست.

رضایی به طرح اصلاح یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: بخش بزرگی از یارانه اختصاص‌ یافته در کشور و در سال‌های گذشته هدفمند نبود و دولت طرح اصلاح بزرگ اقتصادی و اصلاح نحوه پرداخت ارز ترجیحی را آغاز کرده است که یکی از اهداف دولت در این طرح فقرزدایی و بازگرداندن یارانه اختصاصی به کالاهای اساسی به بخش آسیب‌پذیر جامعه به‌عنوان صاحبان اصلی یارانه‌هاست.

رضایی بابیان اینکه توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر  در کنار ریشه‌کن کردن فقر در حاشیه شهرها در دولت سیزدهم در حال انجام است، عنوان کرد: فقرزدایی اولویت و هدف اصلی دولت سیزدهم است که در همین راستا دو هزار و ۲۰ محله تحت عنوان طرح ۲۰۲۰ در شهرهای بزرگ شناسایی‌ شده‌است و محله به محله برای فقرزدایی و توانمندسازی این بخش از جامعه برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی آغاز شده‌است.

وی با بیان این که در ۵۰ سال گذشته کشور همواره از بیماری مزمن تورم رنج‌برده است، اظهار کرد: دولت سیزدهم برنامه‌ریزی کرده‌است تا پس از کاهش نرخ تورم در کشور به دنبال تثبیت کالاهای موردنیاز و اساسی مردم حرکت کند.

رضایی با اشاره به این که درج قیمت تولیدکننده و مصرف‌کننده بر روی کالاها یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم برای تثبیت قیمت‌هاست، افزود: در این طرح تمام دغدغه‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده دیده‌ شده‌است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha