• شنبه / ۲۶ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401062619082
  • خبرنگار : 50490

رئیس اتاق بازرگانی استان خواستار شد

لزوم برنامه‌ریزی صحیح دولت و بخش خصوصی برای حمایت کشاورزی مازندران

لزوم برنامه‌ریزی صحیح دولت و بخش خصوصی برای حمایت کشاورزی مازندران

ایسنا/مازندران رئیس اتاق بازرگانی مازندران خواستار ورود دولت و بخش خصوصی برای حمایت از تولیدات کشاورزی استان شد و گفت: سال گذشته دولت به تعهد خود عمل نکرد و اگر امسال برنامه ریزی درستی با بخش خصوصی نشود شاهد چالش بزرگی در کشاورزی مازندران خواهیم بود.

عبدالله مهاجر در جلسه بررسی وضعیت مرکبات و برنج استان با اشاره به اینکه در صادرات برنج مشکلی نداریم، از فعال بودن پایانه برنج آمل در حوزه صادرات خبر داد و مشکل جدی مازندران را در حوزه مرکبات برشمرد و افزود: مازندران با سه میلیون تولید مرکبات ۵۰ درصد مصرف داخلی را تامین می کند.

وی با اشاره به اینکه نیازمند برنامه ریزی صحیح دولت و همکاری بخش خصوصی در حوزه کشاورزی مازندران هستیم تا مشکل سال گذشته تکرار نشود گفت: سال ۱۴۰۰ دولت به تعهدات خود به کشاورز و سورتینگ داران در بحث صادرات عمل نکرده است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با اظهار به اینکه ظرفیت تولید امسال در مازندران افزایش داشته است و نباید اشتباه سال قبل تکرار شود، خاطرنشان کرد: سورتینگ داران نگران هستند و اگر ریل گذاری درستی نداشته باشیم، مازاد تولید روی دست ما باقی خواهد ماند.

مهاجر با اشاره به اینکه اگر صادرات مازندران به موقع نباشد از ظرفیت استان به خوبی استفاده نمی شود گفت: باید موانع به درستی برداشته تا مشکل حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از افزایش ذخیره مرکبات از ۵۰ هزار تن سال گذشته به ۲۰۰ هزار تن در امسال خبر داد و گفت: باید زیرساخت صادرات استان اصلاح شود چراکه هم اکنون هزینه تولید بیش از فروش است.

وی با بیان اینکه ظرفیت حل مشکل در مازندران محدود است و باید این چرخه معیوب حل شود تا باری از دوش صادرکننده برداشته شود، یادآور شد: جلوی عرضه کیوی زودرس را گرفتیم؛ برای پرتقال و نارنگی هم زمان عرضه را ۱۵ آبان قرار دادیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha