• یکشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401062719523
  • خبرنگار : 50035

وبا در همدان ارتباطی با آلودگی آب شرب ندارد

وبا در همدان ارتباطی با آلودگی آب شرب ندارد

ایسنا/همدان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ابتلای افراد به وبا در استان، هیچ ارتباطی با آب شرب همدان نداشته و حتی یک از موارد ثبت شده مربوط به شهرستان اسدآباد است.

دکتر محمدرضا شکوهی با بیان اینکه آب همدان کاملاً سالم و بهداشتی است، اظهار کرد: کارشناسان محیط بهداشت ما و آبفا به صورت شبانه روز از علمک های آبگیری آب را از نظر میکروبی، شیمیایی و فیزیکی تست کرده و یک آب کاملاً سالم وارد شبکه شهری می کنند.

وی با بیان اینکه در بعضی مناطق به علت آلودگی محیطی که لوله های آن فرسوده هستند با مکش معکوس، ممکن است آب آلوده شود، اظهار کرد: باید به این نکته توجه داشت که اکثر لوله های شهری فرسوده نبوده و هیچ اشکالی در مورد نکته اشاره شده به آن وارد نیست.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: افراد بسیار زیادی در حال تلاش هستند تا آب در نهایت سلامت و بهداشت به دست مردم برسد اما متأسفانه عده ای سعی دارند با تحریف اخبار و شیطنت های رسانه ای زحمات صورت گرفته را تخریب کنند و یا نادیده بگیرند.

وی با بیان این نکته که فرسودگی لوله ها در برخی مناطق به معنای آلودگی قطعی آب نیست، تصریح کرد: ممکن است در محلی فرسودگی هم وجود داشته باشد اما در اطراف آن هیچ گونه آلودگی وجود نداشته باشد و کاملاً سالم باشد.

شکوهی با تأکید بر عدم توجه به شایعات منتشر شده در فضای مجازی، گفت: مردم همدان از سلامت و بهداشت آب شهری اطمینان خاطر داشته باشند. دانشگاه علوم پزشکی بارها سلامت آب شهری را تأیید کرده و خود ما نیز از آب شهری استفاده می کنیم.

وی با اشاره به افرادی که در استان به وبا مبتلا شده بودند، گفت: بیماری این افراد هیچ ارتباطی با آب شرب همدان نداشته و حتی یک از موارد ثبت شده، مربوط به شهرستان اسدآباد است.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وب‌دا در همدان، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان یادآور شد: در همدان، موردی که به علت آلودگی آب همدان بیمار و بستری شده باشد، ثبت نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha