• دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401062820271
  • خبرنگار : 50250

فقر مطلق در چهارمحال و بختیاری ریشه‌کن می‌شود

فقر مطلق در چهارمحال و بختیاری ریشه‌کن می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم ریشه‌کنی فقر مطلق در کشور است، گفت: طبق تعاریف ارائه شده، افرادی در مجموعه فقر مطلق قرار می‌گیرند که توان تهیه خوراک، پوشاک و مسکن را نداشته و در مضیقه باشند و از خردادماه تاکنون ۸۰۰۰ نفر در استان شناسایی و ثبت‌نام شده‌اند.

محسن مولوی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه افزایش سطح رفاه خانوارهای ایرانی به‌ویژه در مناطق روستایی در دستور کار دولت سیزدهم است، اظهار کرد: بر اساس گزارش ارائه شده در سال ۱۴۰۰، میانگین نرخ فقر در کشور ۲۳ درصد و در استان ۲۵ درصد است.

وی افزود: میانگین نرخ فقر در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است، همچنین نرخ فقر در مناطق روستایی این استان در حال حاضر ۳۶ درصد اعلام شده که درصدد هستیم با اقداماتی در راستای کاهش فقر در مناطق روستایی گام برداریم.

مولوی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم ریشه‌کنی فقر مطلق در کشور است، توضیح داد: طبق تعاریف ارائه شده، افرادی در مجموعه فقر مطلق قرار می‌گیرند که توان تهیه خوراک، پوشاک و مسکن را نداشته و در مضیقه باشند و از خردادماه تاکنون ۸۰۰۰ نفر در چهارمحال و بختیاری شناسایی و ثبت‌نام شده‌اند که در این مجموعه قرار بگیرند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: پس از اتمام ثبت‌نام واجدین شرایط در طرح ریشه‌کنی فقر مطلق و پالایش افراد شناسایی شده، اقداماتی در راستای توانمندسازی این افراد صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه ساماندهی کسب و کارهای روستایی با پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: این مسئله در راستای افزایش سطح رفاه در روستاها و حل معضل بیکاری انجام می‌شود، تسهیلات اشتغال روستایی ارزان قیمت با نرخ سود ۶ درصد و بازپرداخت ۹ ساله در اختیار متقاضیان اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی قرار می‌گیرد.

مولوی ادامه داد: تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در روستاها به متقاضیان در چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است و ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای پرداخت به طرح‌های معرفی شده در نظر گرفته شده است، روستائیان که دارای طرح‌های اشتغال‌زا و ایده‌های نو هستند، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی نیز یکی از راهکارها برای بالا بردن سطح رفاه در روستاها است، گفت: در سال‌جاری ۱۰۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات در این حوزه در استان پرداخت شده که اولویت اصلی پرداخت این تسهیلات در روستاها است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha