• دوشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401062820583
  • خبرنگار : 50046

آغاز سال تحصیلی خراسان شمالی با بیش از ۳۶ هزار نوآموز پیش دبستانی

آغاز سال تحصیلی خراسان شمالی با بیش از ۳۶ هزار نوآموز پیش دبستانی

ایسنا/خراسان شمالی معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: طی سال تحصیلی جدید ۳۶ هزار و ۲۳۳ نوآموز دوره پیش دبستانی را آغاز می کنند.

عصمت بدخشان در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۲۸ نوآموز در مقطع پیش دبستانی دو و مابقی در مقطع پیش دبستانی یک قرار دارند.

وی بیان کرد: ۹ هزار و ۶۷۸ نوآموز پیش دبستانی دو، پسر و ۹ هزار و ۲۵۰ نوآموز در این مقطع، دختر هستند.

بدخشان همچنین از برگزاری ۷۶ کلاس آمادگی ویژه کودکان دوزبانه و نوآموزان بازمانده از آموزش های پیش دبستانی در مناطق محروم روستایی و حاشیه شهرهای این استان خبر داد.

وی اظهار کرد: کلاس های دوزبانه یک ماهه ویژه نوآموزان پیش دبستانی در راستای اجرای سند تحول بنیادین و با هدف برقراری توسعه عدالت آموزشی و تربیتی، توسعه کمی دوره پیش دبستانی، تقویت مهارت های زبانی، ایجاد آمادگی و کاهش افت تحصیلی در پایه اول دبستان برای کودکان دوزبانه حاشیه شهر، روستایی و عشایر برگزار می شود.

این مقام مسئول افزود: با توجه به شیوع ویروس بیماری کرونا و تعطیلی مراکز پیش دبستانی، نوآموزانی که در بازه سنی ۰۲/۰۷/۹۴ تا ۰۱/۰۷/۹۵ قرار دارند و در سامانه سیدا ثبت نام نکرده اند در کلاس های یک ماهه دو زبانه تحت آموزش های این دوره قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: ۷۶ کلاس برای آموزش ۱۸۸۰ نوآموز بدو ورود به کلاس اول را در سطح شهرستان ها و مناطق استان تشکیل شده است.

معاون ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: این کلاس ها از ابتدای مرداد تا ۲۳ شهریور به مدت ۱۰۰ ساعت برگزار و مفاهیم پایه و مهارت های اساسی از جمله طبقه بندی کردن، ردیف کردن، تشخیص شباهت ها و تفاوت ها، مهارت های گوش دادن و سخن گفتن، آمادگی برای خواندن و نوشتن، دست ورزی و ...  را آموزش می دهند تا نوآموزان برای مهر ۱۴۰۱ آمادگی لازم برای ورود به کلاس اول را داشته باشند.‌

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha