• سه‌شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401062921028
  • خبرنگار : 50167

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

زائران دارای علایم بیماری خود را قرنطینه کنند

زائران دارای علایم بیماری خود را قرنطینه کنند

ایسنا/زنجان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: اگر زائران یک هفته بعد از بازگشت از سفر اربعین دچار علائم بیماری بودند باید علاوه بر قرنطینه کردن خود به پزشک مراجعه کنند.

مشهود تقی‌لو صبح امروز (۲۹ شهریورماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به بازگشت زائران از کشور عراق، اظهار کرد: رعایت توصیه‌های بهداشتی توسط زائران اربعین که در حال بازگشت به میهن هستند بسیار مهم بوده و در پیشگیری از گسترش برخی بیماری‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی در رابطه با نکات بهداشتی در هنگام بازگشت زائران از کشور عراق، اظهار کرد: رعایت نکات بهداشتی توسط زائران اربعین که در حال بازگشت به کشور هستند بسیار حایز اهمیت بوده و در پیشگیری از گسترش برخی بیماری‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کند.

تقی‌لو در رابطه با لزوم قرنطینه شدن زائران‌ دارای علایم بیماری، افزود: اگر زائران یک هفته بعد از بازگشت از سفر اربعین دچار علائم تنفسی بودند، برای پیشگیری از سرایت بیماری‌ها در منزل مانده و خود را قرنطینه و از حضور در مکان‌های تجمعی خودداری کنند.

این مسئول با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، تصریح کرد: اگر در زمان ورود به کشور علائم تب، سرفه، تنگی‌ نفس، اسهال، تهوع و استفراغ داشتند باید، هر چه سریع‌تر به پایگاه مراقبت بهداشتی مستقر در پایانه مرزی اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با تأکید بر لزوم استفاده از ماسک توسط زائرانی که علائم سرماخوردگی دارند، گفت: زائران در مسیر برگشت تا رسیدن به شهر محل سکونت خود، همچنان بهداشت آب و مواد غذایی را رعایت و از آب بسته‌بندی و غذاهای تازه و گرم استفاده کنند و از مصرف غذاهای مانده جدا پرهیز کنند.

وی افزود: اگر زائران‌ یک هفته بعد از بازگشت از سفر معنوی اربعین دچار علائم تنفسی بودند حتما بایستی خود را قرنطیه کنند، خاطرنشان کرد: زائران اگر تا ۱۴ روز پس از بازگشت از سفر، دچار علائمی، چون تب، سرفه، تنگی نفس یا اسهال شدید داشتند باید حتما به پزشک مراجعه کرده و سابقه مسافرت خود را شرح دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha