• سه‌شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401062921072
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش اصفهان:

فرم مدارس اجباری نیست

فرم مدارس اجباری نیست

ایسنا/اصفهان رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه فرم مدارس اجباری نیست، گفت: مدیران به دلیل محاسن زیاد فرم مدارس به اولیا تأکید می‌کنند فرم جدید تهیه کنند، اما اگر دانش‌آموزی در اول مهرماه فرم جدید نداشته باشد مدیر مدرسه نمی‌تواند از ورود او به مدرسه ممانعت کند.

شهرام صانعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: براساس ماده ۸۵ آیین‌نامه اجرایی مدارس، وظیفه تعیین مدل فرم مدرسه با شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان است.

وی با بیان اینکه شورای مدرسه تصویب می‌کند دانش‌آموزان نیازمند فرم جدید هستند یا خیر، گفت: اگر  مدرسه‌ای نیاز به فرم جدید داشته باشد، مدل جدید با سایز و رنگ مورد نظر در شورای مدرسه به رأی گذاشته و تصویب می‌شود. ادامه فرآیند از جمله انتخاب تولیدی، تهیه نمونه فرم، عقد قرارداد،سایزبندی، انتخاب پارچه و نحوه توزیع در حیطه اختیارات انجمن اولیا و مربیان است، بنابراین امسال مدیران مدارس حتی با واحدهای تولیدی قراردادی منعقد نکردند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان با تأکید بر اینکه قیمت فرم مدارس نیز مصوبه شورای اولیا و مربیان مدارس است، تصریح کرد: همچنین اگر پارچه یا دوخت کیفیت لازم را نداشته باشد، به انتخاب شورای اولیا و مربیان بر می‌گردد. بنابراین باید والدین در انتخاب انجمن اولیا و مربیان مدارس دقت داشته باشند و افرادی را انتخاب کنند که بتوانند از حقوق اولیا و دانش‌آموزان دفاع کنند تا در مواردی ازجمله فرم مدارس، تولیدی‌هایی را انتخاب کند که ازنظر کیفیت و قیمت برای همه خانواده‌ها مناسب باشد.

وی اضافه کرد: اگر کسی از قیمت‌ها یا نوع فرم شکایتی دارد نمی‌تواند از آموزش و پرورش و یا مدرسه شکایت کنند، بلکه باید از انجمن مدرسه شاکی باشد و اگر بخواهد شکایت حقوقی انجام دهد می‌تواند از طریق شماره ۱۲۴ اداره کل صنعت و معدن، تجارت، اتاق بازرگانی و اتاق اصناف پیگیری کند.

صانعی با بیان اینکه فرم مدارس اجباری نیست، توضیح داد: مدیران به دلیل محاسن زیاد فرم مدارس، به اولیا تأکید دارند که فرم جدید تهیه کنند، اما اگر دانش‌آموزی در اول مهرماه بدون فرم جدید بیاید، مدیر مدرسه نمی‌تواند از ورود او به مدرسه ممانعت کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: مدیران مدارس الزامی به تهیه فرم جدید ندارند، اما برای نظم بیشتر، صرفاً بر ورود دانش آموزان با لباس فرم به مدرسه تأکید می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha