• سه‌شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401062921096
  • خبرنگار : 50491

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان:

کشاورزی گلستان دانش‌بنیان می‌شود/ رتبه دوم گلستان در تولید گندم

کشاورزی گلستان دانش‌بنیان می‌شود/ رتبه دوم  گلستان در تولید گندم

ایسنا/گلستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان از حرکت کشاورزی استان به سمت دانش بنیان شدن خبر داد و گفت: کشاورزی دانش بنیان از نیازهای اساسی کشور و راهی مطمئن برای تضمین امینت غذایی است.

محمد برزعلی صبح امروز سه شنبه ۲۹ شهریور در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به میزان تولید بسیار خوب و عملکرد قابل توجه بخش کشاورزی استان گلستان در سال زراعی جاری اظهار کرد: خوشبختانه استان گلستان، صدرنشین استان های تولید کننده کشور است و در تولید ۱۵محصول جایگاه ویژه‌ای در میان استان های کشور دارد.

وی با بیان اینکه استان گلستان در چند محصول مهم رتبه اول تا سوم و در محصول استراتژیک گندم در رتبه دوم تولید ایستاده است، افزود: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین» نامگذاری شده سازمان جهادکشاورزی استان گلستان توجه ویژه ای به این مهم داشته و دانش بنیان کردن برنامه ها در بخش کشاورزی بسیار مورد تاکید است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان، کشاورزی دانش بنیان را از نیازهای اساسی کشور و راهی مطمئن برای تضمین امینت غذایی دانست و با اشاره به راهکارهای استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی، یادآور شد: تغییر الگوی کشت، توسعه سامانه‌های نوین آبیاری و افزایش کشت ها به سمت کشت پاییزه از راهکارهای استفاده بهینه آب در بخش کشاورزی است.

برزعلی با بیان اینکه امسال ۳۷۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گلستان زیر کشت گندم رفته بود که از این سطح بیش از یک میلیون تُن محصول برداشت شد، تصریح کرد: استان گلستان علاوه‌بر کسب رتبه دوم تولید محصول راهبردی گندم، رتبه نخست کیفیت گندم را هم به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه در استان گلستان با ۶۵۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی، سالانه حدود پنج و نیم میلیون تُن انواع محصولات تولید می‌شود، با اشاره به آغاز فصل برداشت زیتون در استان یادآور شد: براساس پیش بینی انجام شده امسال ۱۵ هزار تن زیتون از سطح ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ های بارده استان برداشت می شود که ۵۰ درصد بیشتر از سال گذشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه قیمت خرید زیتون توافقی است، خاطرنشان کرد: قیمت خرید نسبت به سال گذشته با رشد قابل توجهی همراه بوده است، همچنین در راستای حمایت از کارخانه های فرآوری زیتون ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در قالب سرمایه در گردش به این واحدها اختصاص می یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha