• سه‌شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401062921183
  • خبرنگار : 50405

دبیر حزب کارگزاران در خراسان رضوی:

خانه احزاب تا کنون نتوانسته است نقشی کاربردی از خود نشان دهد

خانه احزاب تا کنون نتوانسته است نقشی کاربردی از خود نشان دهد

ایسنا/خراسان رضوی یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خانه احزاب می‌بایست محلی برای گردهمایی و گفت‌وگوی موثر احزاب می‌شد، ولی این اتفاق نیفتاد؛ به طور کلی تا کنون خانه احزاب نتوانسته است نقشی کاربردی از خود به نمایش بگذارد.

احمد ظریفیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص فعالیت احزاب در خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی، اجتماعی و برخی از رویکردهایی که دولت نسبت به احزاب دارد، شرایط برای فعالیت احزاب مساعد نیست و تمام احزاب اعم از اصلاح‌طلب و اصولگرا برای انجام فعالیت با دشواری‌هایی روبرو هستند. 

وی با بیان اینکه از زمان روی کار آمدن استاندار فعلی خراسان رضوی، تنها یک جلسه از سوی معاونت سیاسی استانداری با خانه احزاب برگزار شده است، افزود: خانه احزاب از ابتدا هم آن کارکرد لازم را نداشت و تا کنون هم نتوانسته است به محلی تبدیل شود که بتواند با تجمیع نظرات احزاب مختلف، به ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکلات احزاب بپردازد. 

دبیر اول حزب کارگزاران سازندگی ایران در خراسان رضوی ادامه داد: خانه احزاب می‌بایست محلی برای گردهمایی و گفت‌وگوی موثر احزاب می‌شد، ولی نه‌تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه چندین ماه است که ساختمان محل استقرار خانه احزاب هم از این مجموعه گرفته شده و چون ساختمان جدید هنوز تحویل داده نشده است، جلسه‌ای هم برگزار نمی‌شود. به طور کلی به نظر من تا کنون خانه احزاب نتوانسته است نقشی کاربردی از خود به نمایش بگذارد.

 ظریفیان با بیان اینکه در حال حاضر ما با بی‌انگیزگی فعالان حزبی در برخورد با خانه احزاب مواجهیم، عنوان کرد: قطعا یکی از دلایل این بی‌انگیزگی، همان عدم کارکرد مناسب خانه احزاب است، اما نوع مواجهه دولت با احزاب هم تاثیرگذار است، چراکه قطعا اگر احزاب بدانند که از طرف دولت جدی گرفته می‌شوند و نظرات آن‌ها شنیده می‌شود، فعالیت‌های خود را افزایش می‌دهند. 

وی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان این رخوت حاکم بر فعالیت‌های حزبی را کاهش داد، بیان کرد: در این خصوص بخشی از کار برعهده خود احزاب است؛ از جمله اینکه احزاب باید بیشتر بر روی آموزش کار تشکیلاتی به اعضای خود کار کنند و به آنان یادآوری کنند عرصه فعالیت سیاسی همواره با فراز همراه نیست و فرودهایی هم دارد. ضمن اینکه تمرکز بر برنامه‌های حزبی می‌تواند احزاب را برای نقش‌آفرینی‌ در سیاستگذاری و اداره امور در آینده آماده کند و در عین حال با رصد اتفاقات و مسائل کشور، مواضع درست و اصولی اتخاذ کنند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: از طرف دیگر رسانه‌ها نیز در انتشار مواضع و بازخورد گرفتن از افکار عمومی می‌توانند موثر واقع شوند، وگرنه در صورتی که قرار باشد رسانه‌ها هم در انعکاس موضوعات دست به گزینش بزنند، عملکرد رسانه‌ای احزاب با اختلال مواجه خواهد شد. در کنار این موضوع دولت نیز می‌بایست تکلیف خود را با احزاب روشن کند و برای یک بار شفاف شود که جایگاه احزاب و کار حزبی در اداره کشور چیست. کما اینکه اگر می‌خواهیم دموکراسی و جمهوریت در کشور ما به معنای واقعی پیاده شود، یکی از پایه‌های اصلی آن تحزب است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اوج برون‌داد فعالیت‌های احزاب را در زمان انتخابات می‌توان مشاهده کرد، گفت: در انتخابات سال آینده مجلس نیز اگر اجازه حضور به تمام گرایشات و سلایق سیاسی داده شود، قطعا فعالیت‌های حزبی در استان پرشورتر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha