• چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۸:۱۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401062921206
  • خبرنگار : 50513

شما برنده این بازی نیستید؛

سایت‌های شرط‌بندی؛ کورس جوانان برای رسیدن به ثروت در حداقل زمان

سایت‌های شرط‌بندی؛ کورس جوانان برای رسیدن به ثروت در حداقل زمان

ایسنا/زنجان رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: سایت‌های شرط‌بندی در ابتدای کار دان‌پاشی می‌کنند و بازیکن در بدو ورود با مبالغ کم شرط‌بندی می‌کند و برنده می‌شود؛ اما با گذشت زمان که کاربران با مبالغ بیشتری بازی می‌کنند دیگر بردی در کار نیست.

سرهنگ سیداحمد موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فضای مجازی با وجود همه مزایایی که برای کاربران دارد، با آسیب‌ها و تهدیداتی نیز همراه است، اظهار کرد: امروزه در بستر فضای مجازی تبلیغات گسترده‌ای در خصوص سایت‌های شرط‌بندی آنلاین صورت می‌گیرد و کاربران برای بازی در این سایت‌ها با شگردهای مختلفی ترغیب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه عمدتا هماهنگی‌های سایت‌های شرط‌بندی در بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد و گرداننده این سایت‌ها نیز در خارج از کشور فعالیت می‌کنند، ادامه داد: شگردهای مجرمان سایبری پس از دستگیری تغییر پیدا یافته و همواره شیوه‌های جدید را برای کلاهبرداری در پیش می‌گیرند. مجرمان سایبری اغلب از شگردهایی استفاده می‌کنند که شهروندان به راحتی در مسیر آنها قرار بگیرند.

موسوی با بیان اینکه متاسفانه اغلب شهروندان همچنان به سایت‌های شرط‌بندی رغبت دارند، تصریح کرد: مردم تبعات سایت‌‎های شرط‌بندی را نمی‌دانند و متوجه آسیب‌هایی که این سایت‌ها به وجود می‌آورند نیستند. سایت‌های شرط‌بندی شکل و شمایل متفاوتی دارند اما همه آنها برای کاربران دان‌پاشی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: بازیکن در ابتدا با مبالغ کم شرط‌بندی می‌کند و برنده می‌شود، اما با گذشت زمان که کاربران با مبالغ بیشتری بازی می‌کنند دیگر بردی در کار نیست. برنامه‌ریزی این سایت‌ها به نوعی است که قرار بر این نیست که بازیکن پیروز باشد و برنده اصلی گرداننده سایت خواهد بود.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه سایت‌های شرط‌بندی تفاوتی با موادمخدر ندارد و بازیکن‌ها به دام اعتیاد کشانده می‌شوند، بیان کرد: خانواده‌های بسیاری در این مسیر قرار گرفته‌اند و کانون خانواده آنها از هم پاشیده است. سایت‌های شرط‌بندی قرار نیست برای بازیکن تحول ایجاد کنند، بلکه باعث می‌شوند بازیکن در آخر تمام زندگی خود را در این مسیر از دست بدهد.  

موسوی تصریح کرد: زندگی امروز مردم را راحت‌طلب کرده است و اغلب مردم می‌خواهند مسیر کوتاهی برای ثروتمند شدن طی کنند و سایت‌های شرط‌بندی و فضاهای مشابه را راه‌حل آن می‌بینند. کاربران می‌خواهند در کوتاه‌ترین زمان ممکن ثروت به دست بیاورند به نوعی که می‌توان گفت امروزه مردم کورس پولدار شدن و زندگی تجملاتی را در پیش گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه بازی در سایت‌های شرط‌بندی در میان نوجونان و جوانان شایع‌تر است، گفت: خانواده‌ها نسبت به فرزندان خود حساس باشند. موبایل‌هایی که امروزه حتی در دست افراد با سنین پایین هم مشاهده می‌شود، می‌تواند ابزاری برای آسیب زدن باشد. استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی نیاز به آگاهی دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه پلیس فتای زنجان یکی از فعال‌ترین پلیس‌های فتا در حوزه دستگیری و فروپاشی سایت‌های شرط‌بندی است، خاطرنشان کرد: فتا کلاس‌های آگاه‌سازی در راستای آسیب‌های فضای مجازی و سایت‌های شرط‌بندی در مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و سازمان‌ها برگزار می‌کند.

این مسئول گفت: اگر سواد رسانه‌ای مردم افزایش پیدا کند، قطعا آسیب‌هایی که سایت‌های شرط‌بندی و این نوع مسائل به وجود می‌آودند کاهش پیدا می‌‎کند. برخوردهای سلبی و قانونی همواره صورت می‌گیرد اما اگر مردم آگاه نشوند و آگاهانه برخورد نکنند، با ورود به سایت‌های شرط‌بندی زندگی خود را به آتش می‌کشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha