• سه‌شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401062921317
  • منبع : نمایندگی زنجان

نماینده عالی دولت در استان زنجان:

آموزش و پرورش مبدا شکوفایی استعداد افراد است

آموزش و پرورش مبدا شکوفایی استعداد افراد است

ایسنا/زنجان نماینده عالی دولت در استان زنجان گفت: آموزش و پرورش مبدا شکوفایی استعداد دانش‌آموزان است و درصورتی که استعداد این افراد بسوزد و شکوفا نشود، مسئولیت آن بر عهده مسئولان و مدیران است.

محسن افشارچی ظهر امروز (۲۹ شهریورماه)، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، ضمن تبریک فرارسیدن ایام سال‌تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، با اشاره به لزوم توجه ویژه تجهیز و به‌سازی مدارس در سال‌تحصیلی پیش‌رو، عنوان کرد: باتوجه به وقفه دو ساله‌ای که شاهد بودیم، امسال شور و شوق بسیاری برای سال جدید تحصیلی به جهت حضوری بودن همه مقاطع تحصیلی حاکم است و باید به بهترین نحو به استقبال سال جدید تحصیلی برویم.

وی با اشاره به برخی اقدامات نوسازی و به‌سازی که باید برای سال‌تحصیلی آتی در اولویت قرار گیرد، اظهار کرد: یکی از مشکلات موجود، فرسودگی آسفالت برخی از مدارس استان است که باید برای سال آینده نوسازی و بازسازی شود. همچنین یکی از مباحث مورد توجه تجهیز نمازخانه مدارس و ترویج برگزاری نماز جماعت در مدارس است که باید مورد توجه قرار گیرد و فضای مناسبی برای برگزاری نماز و ترویج نماز میان دانش‌آموزان تامین شود.

افشارچی با اشاره به لزوم نوسازی تجهیزات مدارس استان، تصریح کرد: طی بازدیدهایی که از برخی مدارس استان انجام شد، این موضوع مشخص بود که برخی تجهیزات از جمله سرویس اینترنتی، سایت کامپیوتر، نیمکت‌ها و سایر لوازم موردنیاز دانش‌آموزان نیاز به بازسازی و تجهیز دارد و به این بخش باید به صورت خاص نگاه کنیم.

این مسئول با اشاره به لزوم ایجاد سیستم تهویه مناسب در همه مدارس استان، بیان کرد: باید زیرساخت‌های مناسب جهت تهویه و ضدعفونی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس تعبیه شود و این موضوع با توجه به بازگشت زوار از سفر زیارتی اربعین و وجود نسبی ویروس کرونا در جامعه ضروری است.

وی با اشاره به لزوم توانمندسازی هدفمند در آموزش و پرورش استان، گفت: طی ۲ سال اخیر دانش‌آموزان زنجانی توانستند رتبه‌های بسیار خوبی در آزمون کنکور سراسری کسب کنند و این مساله روشن می‌سازد که دانش‌آموزان ما مستعد شکوفایی و برنامه‌ریزی دقیق برای رشد هستند و ایجاد برنامه‌های تقویتی و فراهم‌سازی بستر مناسب آموزشی و پرورشی می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش انگیزه و تلاش دانش‌آموزان داشته باشد و درصورتی که مسئولان استان به خوبی حرکت نکنند و استعداد جوانان و نوجوانان به نوعی سوزانده شود، عواقب این عمل متوجه ما خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با بیان اینکه زیرساخت‌های مجازی به فراموشی سپرده نشود، خاطرنشان کرد: ویروس کرونا یک تهدید بود اما فرصتی را برای ایجاد بستر مناسب فضای مجازی فراهم کرد و این بستر نباد به فراموشی سپرده شود بلکه مدیران و مربیان می‌توانند در برگزاری کلاس‌‎های مهارتی و فوق برنامه آموزشی از این فضا استفاده کنند و درنهایت هر تاثیر مثبتی که در جامعه مشاده کنیم منشا آن به آموزش و پرورش بازمی‌گردد؛ زیرا فرزندان و آینده‌سازان این کشور در بستر فضای آموزش و پرورش رشد می‌کنند و قطعا با سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کشور کاسته خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha