• چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401063022117
  • منبع : نمایندگی زنجان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان:

دروس تخصصی در زمان مناسب باید به دانش‌آموزان ارائه شود

دروس تخصصی در زمان مناسب باید به دانش‌آموزان ارائه شود

ایسنا/زنجان مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان گفت: اولیا زودتر از موعد دروس تخصصی را به دانش‌آموزان، آموزش ندهند و این کار را به مربیان و معلمان مدارس بسپارند.

علی اسماعیلی صبح امروز (۳۰ شهریورماه)، در مراسم جشن غنچه‌ها به مناسبت آغاز سال تحصلی ویژه نوآموزان پیش دبستانی، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید برای همه مقاطع تحصیلی، با اشاره به بازگشایی کامل مراکز آموزشی پس از همه‌گیری بیماری کرونا، عنوان کرد: خدا را شاکریم که پس از دو سال دوری از فضای آموزشی و همه‌گیری بیماری کرونا توانستیم امسال به صورت حضوری در خدمت عزیزان باشیم و امیدواریم سال پربرکتی برای دانش‌آموزان و نوآموزان باشد.

وی با اشاره به ورود رسمی اداره‌کل آموزش‌وپرورش در حوزه آموزشی مقطع پیش‌دبستانی، اظهار کرد: بنا بر مطالبه رهبر معظم انقلاب، این مساله لازم شد که اداره‌کل آموزش‌وپرورش به حوزه آموزشی مقطع پیش‌دبستانی وارد شود و این موضوع به این دلیل است که محتوای آموزشی تخصصی مناسب با گروه سنی نوآموزان پیش‌دبستانی به  این عزیزان آموزش داده شود.

اسماعیلی خطاب به اولیا دانش‌آموزان مقطع پیش‌دبستانی، افزود: خواهشی که از اولیا محترم داریم این مساله است که دروس تخصصی مانند ریاضی و زبان انگلیسی را پیش از موعد و سن مناسب در خانه به کودکان خود آموزش ندهند زیرا دروس تخصصی در حوزه آموزشی مربیان و معلمان است و این افراد آموزش دیده‌اند تا دروس و مهارت‌های تخصصی را در زمان مناسب خود به دانش‌آموزان، بیاموزند و آموزش غیراصولی و پیش از موعد می‌تواند سبب رنجش و ذهنیت منفی در دانش‌آموزان نسبت به کلاس و مدرسه شود و ذهنیت و آمادگی لازم را برای ورود به مقاطع بالاتر نداشته باشند.

این مسئول با اشاره به دو گروه سنی نوآموزان پیش‌دبستانی، تصریح کرد: اجباری برای آموزش خواندن و نوشتن از روز اول پیش‌دبستانی برای نوآموزان وجود ندارد و وجود اجبار و اصرار در یادگیری موجب می‌شود تا کودکان ذهنیت و خاطره بدی از درس خواندن در ذهن خود ثبت کنند و این مساله در میزان یادگیری این عزیزان در سطوح بالاتر نیز تاثیرگذار است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به لزوم تامین آینده درخشان برای این قشر آینده‌ساز کشور، خاطرنشان کرد: نوآموزان امروز، مدیران، مهندسان، پزشکان، معلمان، مربیان و افراد متخصص فردا خواهند بود و آینده این کشور به دست این افراد رقم خواهد خورد و لازم است همه ما با دقت و حساسیت لازم، زمینه شکوفایی را برای این عزیزان فراهم کنیم.

مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه ۱ زنجان، در ادامه مراسم، بیان کرد: تقارن ایام بازگشایی مدارس و پیش‌دبستانی‌ها را با هفته دفاع مقدس و ایام الله پیش‌رو گرامی می‌داریم و امیدواریم به برکت اهل‌بیت (ع) و پیامبر اکرم (ص) سال‌تحصیلی خوبی را آغاز کرده و شاهد موفقیت و توسعه پیشرفت علم در استان و شهرمان باشیم.

ابوالفضل خوئینی با اشاره به لزوم توجه به نوآموزان و دانش‌آموزان، گفت: امام خمینی (ره) در هنگام رهبری جمهوری اسلامی ایران فرمودند: فرزندان من اکنون در گهواره هستند و ما امروز مشاهده می‌کنیم فرزندانی که ایشان خطاب کردند، پیشرفت و رشد و امنیت امروز کشور را رقم زدند و فرزندان امروز نیز به یقین پیشرفت و ارتقای آینده ایران اسلامی را رقم خواهند زد.

به گزارش ایسنا در انتهای این مراسم زنگ شروع سال‌تحصیلی نوآموزان پیش‌دبستانی توسط به صدا درآمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha