• چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401063022190
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری:

میزان تولیدات مازندران با صادرات آن سنخیت ندارد

میزان تولیدات مازندران با صادرات آن سنخیت ندارد

ایسنا/مازندران مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با اشاره به اینکه اکنون وضعیت تبادلات تجاری استان با وجود اقدامات مثبت انجام شده به کشورهای مختلف، مناسب و به میزان ظرفیت تولیدات این استان نیست، گفت: میزان تولیداتی که در این استان انجام می شود با میزان صادرات آن سنخیت ندارد.

سید رحیم بخشی در جمع خبرنگاران با اعلام خبر فوق تاکید کرد: دیگر دوره تولید فله‌ای محصولات کشاورزی و تولیدی به اتمام رسیده و تولیدکنندگان باید چارچوب‌های حرفه‌ای تولید و عرضه محصولات را رعایت کنند.

بخشی، از جمله مسائل تاثیرگذار در بازاریابی محصولات مازندران را تغییر رویه کشت عنوان کرد و افزود: این موضوع باعث شده تا محصولاتی تولید شود که همسو با ذائقه بازار کشورهای هدف نیست.

وی با اظهار به اینکه ارزش ارزی صادرات کالا از مازندران به نقاط مختلف جهان در پنج ماهه امسال با ۲۲ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۱۲۰ میلیون دلار رسید، اضافه کرد: در این مدت کالاهای غیرنفتی مازندران شامل لبنیات، مرکبات، محصولات دانش بنیان و ظروف یکبار مصرف از مبدا مازندران به کشورهای عراق، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، آذربایجان، ترکیه، امارات متحده عربی، ازبکستان، رومانی، افغانستان و هند صادر شده است.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری مازندران با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ میزان صادرات کالا از مبدا مازندران به نقاط مختلف جهان ۱۷۹ میلیون دلار بود، گفت: با تسهیل روابط تجاری و تعامل با کشورهای منطقه در سال ۱۴۰۰ میزان تبادلات تجاری استان به ۲۷۸ میلیون دلار افزایش یافت.

بخشی با اشاره به اینکه، هدف مسئولان در استان تحقق رشد ارزی نرخ صادرات از مازندران تا یک میلیارد دلار ظرف سه سال آینده است، ادامه داد: جهش در صادرات کالا از این استان به نقاط مختلف جهان در ۲ سال گذشته با وجود فشارهای خارجی، تحریم و همچنین شرایط کرونایی حاصل شد و دولت با حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان روند تولید و صادرات کالا را در استان هموار کرد.

وی تصریح کرد: برای افزایش صادرات از مازندران فرهنگ صادراتی و تجارت محور شدن تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی اجتناب ناپذیر است و به طور حتم با آموزش به کشاورزان و نوسازی ماشین آلات خط تولید، علاوه بر کاهش هزینه تولید، با ارائه کالاهای با کیفیت می‌توان بازارهای صادراتی نقاط مختلف کشور و جهان را تصاحب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha