• پنجشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401063122611
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان:

تعامل بین سازمانی زمینه خوبی برای تولید آثار موسیقایی است

تعامل بین سازمانی زمینه خوبی برای تولید آثار موسیقایی است

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: تعامل بین سازمانی زمینه خوبی برای تولید آثار موسیقایی است.

منصور احمدی در جریان بازدید از مؤسسه فرهنگی - هنری آوای ایرانیان ویرا که امروز صورت گرفت، اظهار کرد: اقتصاد هنر لایه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها به سیاست‌گذاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی باز می‌گردد که با تعامل بین سازمانی می‌توان زمینه‌های خوبی برای تولیدات آثار موسیقایی و فضای استفاده از آن ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان توجه ویژه به هنر موسیقی است، افزود: در این راستا چندی پیش نشست جمعی و فردی با بزرگان و پیشکسوتان حوزه هنر موسیقی برگزار کردیم و در این دیدارها تلاش می‌شود ضمن گفتگو با آن‌ها از نزدیک در جریان امور، همچنین مسائل و مشکلات و درخواست‌های این هنرمندان قرار بگیریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان حمایت از اقتصاد هنر را از مهم‌ترین اهداف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و تصریح کرد: تلاش ما این است که مجموعه دستگاه با جدیت از توسعه اقتصاد هنر پشتیبانی کند.

احمدی خاطرنشان کرد: بحث اقتصاد هنر لایه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها به سیاست‌گذاری دستگاه‌ها و نهادهای دولتی بازمی‌گردد که با تعامل بین سازمانی می‌توان زمینه‌های خوبی برای تولیدات آثار موسیقایی و فضای استفاده از آن ایجاد کرد و بخش دیگر به توانایی و آثار هنرمندان بازمی‌گردد.

وی موسیقی لرستان را یکی از غنی‌ترین و قوی‌ترین موسیقی‌های اقوام در کشور دانست و افزود: اولویت برنامه‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه موسیقی، ترویج موسیقی بومی محلی، موسیقی سنتی فاخر و سپس موسیقی پاپ خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان رویکرد جدید اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان را تولید اثر هنری فاخر عنوان و بر اهمیت کشف استعدادهای هنرجویان از سوی مؤسسات و آموزشگاه‌های هنری تأکید کرد.

حسین مختوا مدیر مؤسسه فرهنگی هنری آوای ویرا نیز در این بازدید هدف از تشکیل این مؤسسه را حفظ سرمایه‌های هنری استان برشمرد و افزود: هنرمندان موسیقایی استان جهت ضبط، تولید و پخش آثار خود به مرکز مراجعه می‌کنند، این مؤسسه در استان تشکیل شده تا صفر تا صد تولید آثار هنری هنرمندان را با بهترین کیفیت انجام دهد.

وی اضافه کرد: اگر قرار است برای تولید آثار هنری سرمایه‌گذاری صورت پذیرد و بازدهی مالی به همراه داشته باشد بهتر است در استان خودمان این امر محقق شود و هنرمندان دغدغه تولید و پخش آثارشان را نداشته باشد.

مدیر مؤسسه فرهنگی هنری آوای ویرا با بیان اینکه کیفیت آثار تولیدی این مؤسسه با تهران نیز برابری خواهد کرد، گفت: انتخاب تنظیم‌کننده قوی در این مرکز با هدف حفظ سرمایه‌های هنری استان صورت گرفته است.

گفتنی است، سلسله بازدیدهای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از مؤسسات فرهنگی، هنری، دفاتر نشریات، خبرگزاری‌ها، ناشران در راستای قرار گرفتن در جریان امور، همچنین مسائل و مشکلات و درخواست‌های آنان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha