• پنجشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401063122632
  • خبرنگار : 50026

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد:

همراهی بانک‌ها در حمایت از سرمایه گذاران 

همراهی بانک‌ها در حمایت از سرمایه گذاران 

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی بر همراهی بانک‌ها در بحث حمایت از سرمایه گذاران تأکید کرد. 

جواد قناعت، چهارشنبه شب ۳۰ شهریور در سی و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور نمایندگان سربیشه و نهبندان و نیز فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی همراه بود، کرد: هر فرصتی که بتواند به معرفی استان و ظرفیت های بی نظیر بخش کشاورزی، معدن، گردشگری کمک کند، باید مغتنم شمرده شود. 

به گزارش ایسنا، وی با پیشنهاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی برای حضور استان در نمایشگاه قطر در بازه زمانی برگزاری بازی‌های جام جهانی، موافقت کرد و گفت: این نمایشگاه ۵۵ روزه که با حضور ملل مختلف و دیگر استان های کشور همراه خواهد بود، فرصت بسیار مطلوبی برای معرفی ظرفیت های استان به شمار می رود. 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر این که حضور در چنین نمایشگاه‌هایی، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است، تصریح کرد: در صورت نبود منع قانونی، قطعاً بخش خصوصی که رغبت به حضور در این نمایشگاه را دارد، پشتیبانی مالی خواهد شد. 

قناعت با بیان اینکه هر کاری که بتواند ظرفیت‌های استان را به خوبی معرفی نماید، مورد تأکید، تأیید و حمایت بنده است، تصریح کرد: باید به گونه ای اقدام شود که نمایندگان بخش خصوصی استان با دست پر در این نمایشگاه حاضر شوند و به خوبی ظرفیت‌ها را معرفی کند.

قناعت با تأکید بر این مطلب در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خاطرنشان کرد: حمایت بانک‌ها از سرمایه گذاران باعث ترغیب و دلگرمی آنها می‌شود. 

وی با اشاره به اهمیت موضوع سرمایه گذاری در استان، تصریح کرد: انتظار ما از بانک‌ها این است که دلسوزانه وارد کار شوند و از حمایت فعالان اقتصادی دریغ نورزند. 

استاندار به موانعی اشاره کرد که بانک‌ها در مسیر تولید و آغاز به کار سرمایه گذاران ایجاد می‌کنند و یادآور شد: یکی از دغدغه های جدی ما در استان این است که بانک ها، بیشترین وقت را می گیرند. 

قناعت با خطاب به مدیران و بدنه کارشناسی بانک ها تأکید کرد: لطفاً مانع اجرای کارها نشوید. 

وی با بیان اینکه بهترین راه برای حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران این است که قوانین به نفع آنها تفسیر و تبیین شود، افزود: اگر چه در گذشته به خراسان جنوبی کم توجهی شده و کم کاری هایی صورت گرفته است اما همه تقصیر متوجه مرکز نیست، بلکه مقصر خود ما در داخل استان هستیم که در اجرای قانون، بسیار سختگیرانه اقدام کرده‌ایم. 

استاندار به مشکل سرمایه گذاران حوزه معدن با بانک‌ها اشاره کرد و گفت: این که پروانه‌های بهره برداری به عنوان وثیقه بانکی پذیرفته نمی‌شوند، دغدغه سرمایه گذاران حوزه معدن استان است. 

ضرورت پیگیری وثیقه‌های بانکی معادن 

قناعت از معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خواست که در اولین فرصت و طی جلسه ویژه‌ای با حضور دستگاه‌های متولی، بانک‌ها و فعالان این عرصه، موضوع وثیقه‌های بانکی معادن را پیگیری کند.

وی با بیان اینکه اختلاف نظر دستگاه‌ها و بانک‌ها اصلاً قابل قبول نیست بلکه همه حوزه‌ها باید در راستای توسعه استان تعامل داشته باشند و از همراهی مردم در برپایی موکب‌های پذیرایی زوار در اربعین و همراهی با ستاد عتبات عالیات استان تشکر کرد و گفت: بیشترین تمرکز ما در شهر کاظمین بود که به اذعان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق، خدمات رسانی مردم استان در این موکب‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و جای تشکر دارد. 

قناعت با اشاره به اینکه در بحث احداث صحن در حرمین امامین جوادین در کاظمین، ۶ استان معین هستند، خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی با وجود جمعیت اندک و برخورداری کمتر، در این جمع حرف اول را می‌زند. 

استاندار خراسان جنوبی از اقدامات ارزنده در راستای رفع مشکلات استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به جهت رفع مشکلات استان و پاسخ به مطالبات مردم، پیگیری های ویژه‌ای در مرکز صورت گرفته است. 

وی تصریح کرد: دو مورد از این موضوعات که به نتایج خوبی هم ختم شد، انتقال صنوف آلاینده بیرجند و اخذ مجوز گمرک رسمی ماهیرود بود. 

استاندار با اشاره به جلسات متعددی که در معاونت‌های عمرانی و اقتصادی استانداری برای انتقال صنوف آلاینده برگزار شده، از پیگیری‌هایی گفت که در وزارت راه و شهرسازی به جهت رفع این معضل انجام داده است. 

قناعت با بیان اینکه انتقال صنوف آلاینده، کاری نیست که طی یک مرحله انجام شود، اظهار کرد: بخشی از کار، تأمین زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های متولی است که در حال انجام است.

وی، تأمین برق و راه دسترسی را از مشکلات این مجموعه خواند که در حال رفع و رجوع است، تصریح کرد: بخشی از کار به عهده خود اصناف است؛ به جهت این که این بخش هزینه بر است؛ لذا به دنبال راهکارهای قانونی برای حمایت از اصناف در این زمینه هستیم.

قناعت در پاسخ به پیشنهاد حجت الاسلام نصیرایی درخصوص پیگیری مشکلات مشابه در شهرستان ها، از معاون اقتصادی استانداری خواست؛ با تعامل با فرمانداران و شهرداران، مسایل مربوط به انتقال صنوف آلاینده شهرستان‌ها را احصا کرده و در دستور کار جلسه بعدی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی قرار دهد. 

وی با اشاره به مجوز وزارت اقتصاد برای مرز ماهیرود، اظهار کرد: این مجوز ایجاد گمرک تخصصی در ماهیرود، فرصت بسیار مغتنمی است که باید به بهترین شکل استفاده شود. 

استاندار از اخذ مجوز ورود خودروهای شخصی از مرز ماهیرود هم خبر داد و گفت: با اخذ این مجوز، فعالان اقتصادی افغان که تمایل به سرمایه گذاری در استان را دارند، می‌توانند نسبت به واردات خودروهای شخصی اقدام کنند. 

قناعت یادآور شد: با توجه به مطالبه فعالان معدنی، موضوع اصلاح آیین نامه اعطای تسهیلات برای واردات ماشین آلات معدنی دست دوم هم پیگیری می‌شود؛ با عنایت به ظرفیت‌های معدنی بی نظیر خراسان جنوبی، یکی از موضوعاتی که در سفر دوم رئیس جمهور پیگیری خواهد شد، درخواست خط اعتباری ویژه برای حوزه معدن است که همراهی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی را نیز می‌طلبد. 

استاندار ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، گفت: این دوران ۸ ساله را دفاع مقدس می خوانیم چون نیروهای مسلح ما با دست خالی، دفاع جانانه‌ای کردند؛ ما در این دوران، یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم و یک قدم از آرمان‌های انقلاب عقب نشینی نکرده‌ایم؛ امنیت کشور از برکات دفاع مقدس است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha