• پنجشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401063122639
  • خبرنگار : 50210

همتی عنوان کرد

استان مرکزی درگیر عدم ماندگاری پزشکان متخصص

استان مرکزی درگیر عدم ماندگاری پزشکان متخصص

ایسنا/مرکزی رییس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک گفت: پزشکان پس از پایان طرح خود در استان ماندگار نمی شوند.

محمد مهدی همتی ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در نشست مطبوعاتی با اشاره به سابقه بیمارستان آیت الله خوانساری اراک، اظهار کرد: احداث بیمارستان در سال ۱۳۶۷ با نظر آیت الله خوانساری در دستور کار قرار گرفت، اما نیمه کاره و متروکه باقی ماند و در نهایت در سال ۱۳۸۵ به دانشگاه علوم پزشکی اراک واگذار و مرمت شد و کار خود در حوزه درمان بیماران سرطانی را آغاز کرد.
وی افزود: در سال ۱۳۹۱ راه اندازی مجمع مدنظر قرار گرفت و در سال ۱۳۹۳ کار خود در قالب مددکاری و خرید تجهیزات آغاز کرد و در سال ۱۳۹۵ با توجه به حجم مراجعات و لیست انتظار بیماران که بیش از ۱۰۰ نفر بود، ساخت فاز دوم بیمارستان در چهارطبقه و ۹۶ تخت بستری در دستور کار قرار گرفت و ظرف ۱۸ ماه فاز دوم به بهره برداری رسید.
همتی با اشاره به اینکه پس از فاز دوم همچنان خلا هایی در بیمارستان حس شد که موضوع ساخت فاز سوم مطرح شد، افزود: این خلأ در واقع جراحی بیماران سرطانی بود و در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ عملیات اجرایی فاز سوم آغاز شد، اما در پایان سال با شیوع بیماری کرونا روبرو شدیم و بیمارستان به سانتر کرونا انتخاب شد، اما در این برهه زمانی کار تعطیل نشد و در حال حاضر فاز سوم با چهار طبقه در وسعتی به ۴۵۰۰ مترمربع و ۵ اتاق عمل صرفا با کمک خیرین اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: فاز سوم امروز به پیشرفتی ۸۰ درصدی رسیده است که تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و باقی کار ظرف سه ماه آینده تکمیل می شود و امکان پوشش بیماران غرب و حتی جنوب کشور با استفاده از تجهیزات روز از جمله دستگاه رادیوتراپی میسر می شود؛ هر چند که در حال حاضر ۳۰ درصد بیماران بیمارستان مربوط به استان های همجوار است.
رییس مجمع خیرین سلامت بیمارستان آیت الله خوانساری اراک با اشاره به خرید تجهیزات، گفت: سالانه بیش از هزار بیمار مددکاری می شود به طوری امسال تاکنون ۵۰۰ بیمار با ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است و حتی کمک های معیشتی نیز به خانواده بیماران صورت می شود به طوری که امسال ۲۰ بسته حمایتی اهدا شده است.
وی اضافه کرد: ۱۳۹ بیمار موفق به دریافت تسهیلات قرض الحسنه با کمک رایزنی مجمع خیرین از بانک ها شده اند.
همتی با اشاره به تهیه دستگاه اکسیژن ساز برای بیماران با توجه به شرایط کرونایی، افزود: در اربعین موکب حضرت علی اصغر فعال شد که صرف ارائه خدمت به زائرین، اطلاع رسانی در خصوص همکاری با مجمع و پیشگیری از بیماری نیز انجام گرفت.
وی با بیان اینکه کمک های مالی و غیرمالی خیرین در شش ماه گذشته حدود ۱۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی جذب کمک های قدری سخت شده است و لازم است با جذب کمک های خیرین ۲۰ درصد باقی مانده پروژه فاز سوم تکمیل کنیم.
همتی با تاکید بر اینکه همواره در ساخت بیمارستان از بهترین امکانات و تجهیزات استفاده می شود، گفت: برای تکمیل فاز سوم حدود ۱۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز است، همچنین اسکلت فاز چهارم به منظور درمان کودکان بیمار زده شده است چراکه خواستاریم تمام بیماران سرطانی در یک مجموعه تجمیع شود از طرفی باید امکانی برای فضاهای آموزشی بیمارستان نیز تامین شود.
وی با تاکید بر اینکه یکی از چالش های بزرگ استان مرکزی عدم ماندگاری پزشکان متخصصان است، گفت: متاسفانه پزشکان پس از گذراندن طرح خود از شهر و استان خارج می شود در حالی که باید امکانی برای ماندگاری آن فراهم کرد.
همتی اضافه کرد: سرریز استان‌های غربی و جنوبی کشور وارد استان مرکزی و بیمارستان آیت الله خوانساری می شود و باید نسبت به تامین داروی بیماران نگاه و حساسیت ویژه ای اعمال شود، از طرفی استان محل استقرار صنایع بزرگ است که اگر در امر تحقق مسئولیت های اجتماعی خود فعالیت کنند قطعا می توان منابع مالی مورد نیاز برای کمک به بیماران سرطانی را به راحتی در اختیار داشت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha