• پنجشنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1401063122678
  • منبع : نمایندگی ایلام

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در ایلام برگزار شد

صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در ایلام برگزار شد

ایسنا/ایلام مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در سپاه امیرالمومنین(ع)استان ایلام برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین الله‌نور کریمی‌تبار ، نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم اظهار کرد:از کسانی که اربعین را بخوبی برگزار کردند از  حضور جهادی  استاندار ایلام، فرمانده سپاه ایلام و فرمانده نیروی انتظامی و همکارانش و فرمانده مرزبانی و برادران و خواهران بسیجی که مایه مباهات استان شدند قدردانی می کنم.

وی با بیان اینکه این استقبال و بدرقه خوب موجب جذب زوار خواهد شد، ادامه داد:اربعین امسال به دلیل منتهی شدن به دفاع مقدس جایگاه والایی دارد و  مقطع بیداری و تجدید بیعت با سالار شهیدان است.

امام جمعه‌ ایلام با تاکید بر اینکه حضور مقتدرانه نیروی های انتظامی، سپاه و مرزبانی در اربعین زیبایی آن را دو چندان کرد، گفت:دفاع مقدس به استکبار  آموخته است که قدرت رویایی به کشور را ندارند و آنانی که چشم بسته به دنبال تبلیغات دشمن هستند در زمین دشمن حرکت می کنند و این افراد در جامعه هیچ جایگاهی ندارند.

‍  آنچه موجب پیروزی ما در جنگ شد روحیه شهادت طلبی و ایثارگری جوانان رزمنده بود 

دکتر «حسن بهرام‌نیا» استاندار ایلام نیز ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، امام شهدا، به ویژه سه هزار شهید والامقام استان ایلام، و آرزوی سلامتی برای نایب امام زمان (عج) و توفیفات بیش از پیش برای دولت سیزدهم، افزود: رزمندگان ‌و نیروهای بسیجی برای اعتلای دین، قرآن و عزت اسلام جان خود را فدا کردند و امنیت کشور مرهون جانفشانی این عزیزان است.

وی با قدردانی از اعضای شورای تامین استان، خانواده معظم شهدا و رزمندگان و ایثارگران، گفت: در چنین روزی در ۴۲ سال پیش در ساعت ۲ بعد از ظهر رژیم بعث عراق با حمایت آمریکا به واسطه اینکه دست آنان از منابع اقتصادی کشور قطع شده بود به کشور حمله کردند.

استاندار ایلام ادامه داد: در آن زمان کشور در حال ساماندهی و  سپاه و ارتش نوپا بود و رژیم بعث با همه توان ازطریق دریا، هوا و زمین حمله به کشور  را آغاز کرد که پس از بیانات امام راحل ( ره )  که الهام بخش بود  سپاه و ارتش و بسیج مردمی با کمبود مهمات و جنگ افزاری های لازم بصورت خودجوش به میدان آمدند.

نماینده عالی دولت در استان ایلام تاکید کرد: پس از هشت سال دفاع مقدس این چنین حماسه ای خلق شد و کشور با رهبری امام ( ره ) و حضور جوانان به پیروزی رسید.

استاندار ایلام گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس یک وجب از خاک کشور در اختیار و سیطره دشمن قرار نگرفت که پیروزی تحقق این مهم فرماندهی امام ( ره )، علاقه مردم به دین و اتحاد و انسجام مردم بود.

دکتر بهرام نیا اضافه کرد: اکنون کشور در همه زمینه ها سرآمد است و روز به روز در حال پیشرفت است و آنچه موجب پیروزی ما در جنگ شد روحیه شهادت طلبی و ایثارگری جوانان رزمنده بود.

وی گفت: در قاموس وارثان هفته دفاع مقدس ترس نیست بلکه صبر و حوصله نصب العین آنان است و همواره پاسدار ارزش های انقلاب و اسلام هستند.

استاندار ایلام تصریح کرد: امروز دشمن با تبلیغ و شانتاژ و هزینه هنگفت سعی دارد جوانان را ناامید کند و کشور را دچار مشکلاتی نماید اما به لطف خدا همواره ناکام خواهد بود.

وی گفت: دشمنان از هر وسیله برای بر هم زدن آرامش و امنیت کشور استفاده می کنند اما همواره نقشه آنان نقش بر آب می شود.

دکتر بهرام نیا با اشاره به برگزاری کنگره بزرگ اربعین گفت: تلاش کردیم زمان ماندگاری زوار در برگشت برای سوار شدن به اتوبوس حداقل ۲۰ دقیقه‌ و حداکثر یک ساعت باشد که این مهم محقق شد.

استاندار ایلام همچنین با اشاره به کاهش میزان تصادفات جاده در اربعین امسال در مقایسه با اربعین سال ۹۸، گفت: با تلاش همه دستگاه های انتظامی، راهور و همه مردم میزان تصادفات  ۵۰ درصد کاهش یافت.

سردار شاکرمی، فرمانده  سپاه امیرالمومنین علیه السلام استان ایلام ، نیز با قدردانی از تلاش استاندار و مجموعه مدیریت استان و مردم ایلام در برگزاری باشکوه کنگره اربعین ، اظهار کرد: تاریخ بخش هایی از ننگ پهلوی را به خود اختصاص داده است و بیگانگان در آن زمان تنها به فکر چپاول کشور بودند و به لطف خدا نابود شدند.

وی با بیان اینکه دایره مرکزی گفتمان انقلاب اسلامی  ولایت فقیه است که قومیت های را در کنار هم گذاشت و اتحاد را در کشور ایجاد کرد، گفت:فاع مقدس تاج عزتی بر سر ما گذاشت و نسخه شفا بخش ما برای گذر از شرایط سخت است ودشمن وقتی پیروزی و همدلی در کشور را دید به دنبال تفرقه افکنی در کشور بود که مردم با انسجام همواره فتنه های آنان را خنثی کردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha