• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401070200573
  • خبرنگار : 50491

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

آمار مبتلایان کرونا در گلستان دو رقمی شد/ حال 14 نفر وخیم است

آمار مبتلایان کرونا در گلستان دو رقمی شد/ حال 14 نفر وخیم است

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان از روند کاهشی آمار ابتلا به کرونا در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر آمار مبتلایان در استان دو رقمی شده است.

سعید گل فیروزی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت ابتلا به کرونا در گلستان، اظهار کرد: در حال حاضر شاهد روند کاهشی آمار مبتلایان به کرونا در گلستان هستیم و تعداد بستری های کرونایی در سطح استان به 95 نفر رسیده است.

وی افزود: در حالی که تعداد بیماران بستری کرونایی در مراکز درمانی گلستان در روز پنجشنبه ۳۱ شهریور ۱۲۲ نفر بود این آمار امروز با ۲۷ نفر کاهش به ۹۵ نفر رسیده که از این تعداد ۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند و ۱۴ نفر به دلیل وخامت حال از طریق دستگاه تنفس مصنوعی به زندگی ادامه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان به آخرین رنگ بندی کرونایی در شهرستان های استان گلستان اشاره کرد و توضیح داد: در حال حاضر شهرستان‌های گرگان، گمیشان، ترکمن، بندرگز، علی آبادکتول، رامیان، آزادشهر، مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه تپه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و وضعیت کرونا در شهرهای گنبدکاووس، آق قلا و کردکوی آبی است.

گل فیروزی تأکید کرد: گرچه روند ابتلا به کرونا در استان گلستان کاهشی شده اما این به معنای پایان کرونا نیست چراکه آمارها شکننده است و با عادی انگاری مردم و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد اوج گیری دوباره کرونا خواهیم بود.

وی در ادامه به آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانش آموزان در مدارس اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به اینکه امسال شاهد حضور حداکثری دانش آموزان در مدارس خواهیم بود رعایت پروتکل های بهداشتی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، رعایت پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا از سوی دانش آموزان و مدیران مدارس را الزامی دانست و خاطرنشان کرد:  دانش آموزان و یا معلمان علائم بیماری را به حساب سرماخوردگی نگذارند و حتماً در منزل بمانند و با مراجعه به پزشک، وضعیت خود را از اینکه مبتلا به کووید یا سایر بیماری‌های ویروسی هستند، مشخص کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha