• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401070200691
  • خبرنگار : 50194

کمبود نیروهای خدماتی در مدارس شهرستان نور

کمبود نیروهای خدماتی در مدارس شهرستان نور

ایسنا/مازندران سرپرست آموزش و پرورش نور بیان کرد: متاسفانه در تامین نیروهای خدماتی دچار کمبود هستیم و اجازه جذب هم فراهم نیست اما با شرکت های خدماتی دارای مجوز مذاکراتی صورت گرفته که پس از حصول نتیجه کمبودها جبران خواهد شد.

حسن ولی پور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سپردن مسئولیت فرصت برای زمینه سازی نسل آینده است، اظهار کرد: رسیدن به آموزش و پرورش تمدن ساز اسلامی، چشم انداز و هدف و رسالت آموزش و پرورش است که باید ابتدا فکر و طراحی و بعد اقدام برای نیل به آن برداشته شود.

وی مسیر تمدن نوین اسلامی را سند تحول بنیادین دانست و تصریح کرد: مبانی اندیشه ای و فلسفه ای که در متن سند تحول بنیادین آمده بسیار مهم است و باید در این مسیر حرکت کنیم.

سرپرست آموزش و پرورش نور خاطرنشان کرد: شهرستان نور دارای ۱۰۰ واحد آموزشی، ۶۲۹ کلاس، ۱۳۲۴۷ دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ و همچنین ۱۱۱۹ کلاس اولی است.

ولی پور افزود: تعدا ۹۰۲ پرسنل در حوزه های مختلف اداری، آموزشی، کمک آموزشی سطوح مختلف در آموزش و پرورش شهرستان مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: طی ماه های گذشته برای آماده سازی مدارس نور، رویان و ایزدشهر در قالب تجهیز و نوسازی هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان صورت گرفته است.

سرپرست آموزش و پرورش نور از آمادگی این شهرستان برای شروع سال تحصیلی خبر داد و گفت: هیچ کلاسی در مدارس بدون معلم نیست.

ولی پور با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل قطعا از نرم افزار شاد برای آموزش های لازم استفاده خواهدشد، افزود: مسلما فضا برای دیگر پلتفرم هایی که مدارس و معلمان در دوران کرونا استفاده می کردند کمتر خواهد شد چرا که طی این دوران به اندازه کافی چالش فردگرایی در دانش آموزان افزایش پیدا کرده است و باید فضای آموزش و مدارس را به سمت جمع گرایی سوق داده شود.

وی در خصوص رتبه بندی معلمان گفت: بیش از ۱۰ سال از این موضوع می گذرد که با روی کار آمدن دولت جدید خوشبختانه به قانون تبدیل شد و در حال حاضر همکاران فرهنگی در حال بارگذاری مستندات رتبه بندی اند و گروه های ارزیاب هم آماده بررسی مستندات هستند و امیدواریم تا پایان مهرماه به اتمام و احکام صادر شود.

سرپرست آموزش و پرورش نور با اشاره به موضوع بسیار مهم سرویس مدارس گفت: کارگروه ماده ۱۸ تشکیل و هزینه های سرویس مشخص شد و اگر شرکتی توان تامین سرویس مدارس را ندارد با توجه به اعلام مثبت تاکسیرانی از آن ظرفیت استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حتما والدین از سرویس های دارای مجوز برای فرزندان خود استفاده کنند، ادامه داد: تعداد سرنشینان در تاکسی ها ۴ نفر اعلام شده و در طول دوران مدرسه هم گشت های تلفیقی از پلیس راهور، شرکت ها، آموزش و پروش موضوع را رصد می کنند و اگر خلاف آن ثابت شود حتما برخورد صورت خواهد گرفت.

ولی پور با بیان اینکه کتاب هایی که تحویل داده شد در حال توزیع و رو به اتمام است، یادآورشد: متاسفانه بعضی پایه ها کتاب هایشان از وزارتخانه و اداره کل تامین نشده که هر روزه پیگیری ها در حال انجام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha