• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401070200930
  • خبرنگار : 50175

سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان:

۱۱ مدرسه کپری و ۶۵ مدرسه سنگی در لرستان وجود دارد

۱۱ مدرسه کپری و ۶۵ مدرسه سنگی در لرستان وجود دارد

ایسنا/لرستان سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان گفت: ۱۱ مدرسه کپری و ۶۵ مدرسه سنگی در استان وجود دارد.

رضا عزتی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش لرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ۸ سال دفاع مقدس و تبریک آغاز سال تحصیلی، اظهار کرد: خوشبختانه با اقدامات جهادی همکاران همه ۴ هزار ۵۵۷ مدرسه استان آمادگی کامل برای شروع سال تحصیلی ۳۴۸ هزار ۹۶۵ دانش‌آموز را دارند.

وی با بیان اینکه پروژه مهر امسال را از خردادماه شروع کردیم افزود: با برگزاری جلسات متعدد، کارگاه‌های توانمندسازی مدیران و راهبران آمورشی، راه‌اندازی پایگاه‌های مدرسه تابستانه برای طرح تثبیت و یادگیری دانش آموزان و بازدیدهای مستمر از مدارس، لرستان صاحب رتبه‌های برتر در سطح وزارت آموزش‌وپرورش شده است به‌طور مثال در هفته گذشته در بحث صدور ابلاغ آموزش‌وپرورش استان رتبه ۱۹ کشوری را داشت که با کار جهادی همه همکاران در مناطق و نواحی استان در سه روز تعطیل هفته گذشته، استان به رتبه سوم کشور دست یافت که جای تشکر و قدردانی از همکاران پرتلاش دارد.

سرپرست اداره‌کل آموزش‌وپرورش لرستان به برخی کمبودها و تجهیزات در مدارس به‌ویژه هنرستان‌ها هم اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون ۵۰۵ مدرسه کانکسی فعال با پنج هزار ۷۴۷ دانش‌آموز، ۱۱ مدرسه کپری و ۶۵ مدرسه سنگی در استان وجود دارد که نیازمند جذب اعتبار و کمک خیرین هستیم تا این مدارس در استان برچیده شود و مدارس نوساز جایگزین شود.

گفتنی است، کمبود فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان یکی دیگر از دستور کارهای این شورا بود که مقرر شد در جلسه‌ای دیگر با حضور چند دستگاه و معاونت امور عمرانی استاندار این موضوع بررسی و تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

افزایش هزینه صدور گواهینامه‌های المثنی (مفقودی) پایان دوره تحصیلات متوسطه دوم و پیش‌دانشگاهی یکی دیگر از مباحث این شورا بود که قرار شد با فزایش ۲ و نیم برابری هزینه صدور بعد از سه سال، این مقدار به ۸۰۰ هزار تا یک‌میلیون تومان برسد ولی برای شهرها و مناطقی از استان که در سیل سال ۹۸ مدارس آن‌ها دچار خسارت شده به‌صورت رایگان صادر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha