• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401070602522
  • خبرنگار : 50175

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان:

دشمنان، باور و سبک زندگی جوانان را با استفاده از غول رسانه‌ای نشانه گرفته‌اند

دشمنان، باور و سبک زندگی جوانان را با استفاده از غول رسانه‌ای نشانه گرفته‌اند

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: دشمنان، باور و سبک زندگی جوانان را با استفاده از غول رسانه‌ای نشانه گرفته‌اند.

محمدرضا جعفری روز چهارشنبه در مراسم تجلیل از ۲۶ دانشجوی شاهد و ایثارگر این دانشگاه که امروز در محل دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: دوران هشت‌ساله دفاع مقدس یکی از مهمترین مقاطع تاریخی و مهم ایران از منظر ارزش‌های الهی و انسانی است که برای نگهداشت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل آینده باید این فرهنگ در برنامه‌ریزی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور مدنظر قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: ابزارهای نگهداشت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس شامل چند تا ابزار است یکی سیاست‌های آموزشی و پژوهشی که این سیاست شامل ارائه دورس تخصصی دفاع مقدس در سطوح مختلف، آموزشی و تربیت پژوهشگر و همچنین ایجاد مراکز مطالعاتی تخصصی دفاع مقدس است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از ابزارها تولید محصولات نمادین شامل؛ طراحی یادمان‌ها و تمثال‌ها هست که امروز پرده‌برداری از تمثال شش شهید دانشجو دانشگاه علمی کاربردی انجام خواهد داشت.

جعفری اضافه کرد: یکی دیگر از ابزارها تولید محصولات شنیداری، دیداری و ارتباطی بوده که شامل؛ برنامه‌های تلویزیون، رادیویی و سینما است.

وی بیان کرد: تولید محصولات نوشتاری شامل؛ کتب داستانی، مجلات و علمی پژوهشی، تدوین تاریخ شفاهی دفاع مقدس و در دسترس گذاشتن اسناد دفاع مقدس و همچنین تولید مناسک مذهب شامل برگزاری یادواره‌ها و بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان ادامه داد: دفاع مقدس ظرفیت و دستاوردهای فرهنگی اجتماعی بسیاری داشت که امروزه یکی از کارکردهای جهاد تبیین، معرفی این موارد است.

جعفری عنوان کرد: در زمان دفاع مقدس، وحدت بی‌نظیر بین همه اقشار مردم، پیوستگی، همکاری، تعاون و برادری میان ملت، تولد تفکر بسیجی و بالندگی آن، روحیه جهاد، ایثار و شهادت‌طلبی، نزدیک ساختن و در کنار هم قرار گرفتن جریان‌ها و احزاب سیاسی و علاقه به کشور مایه وحدت عظیم مردم بود که این مؤلفه‌ها باید امروز تبیین شود.

وی با اشاره به راهکارهای ترویج باور و ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس، گفت: ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی از طریق ایجاد کتابخانه‌های تخصصی و بانک اطلاعاتی، پرداختن مراکز آموزش عالی و همکاری فعال با نهادهای ارزشی اعم از سپاه پاسداران، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان تبلیغات اسلامی، صداوسیما و دیگر نهادهای مروج تفکر انقلابی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان تصریح کرد: یکی دیگر از راهکارها برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی با محوریت انقلاب و دفاع مقدس است.

جعفری خاطرنشان کرد: امروز که جنگ فیزیکی و درگیری نظامی تغییر یافته و نوع تهاجم و نحوه مبارزه تغییر کرده و دشمنان تلاش می‌کنند با تسخیر اذهان جوانان و تصاحب افکار، عقاید آن‌ها را تحریف کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان، باور و سبک زندگی جوانان را با استفاده از غول رسانه‌ای نشانه گرفته‌اند و مقابله با این تهاجم، با جهاد تبیین و ارتقای سواد رسانه‌ای میسر می‌شود که دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی دارد در این خصوص مجوز برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت را صادر کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha